Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Startproblemer 440

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Sat Nov 23, 2013 2:01 am    Post subject: Startproblemer 440 Reply with quote

Etter en fuktig (regn) tur sist helg e det bare problem med 440 fra 1972, den kan finne på å starte en sjelden gang og oppføre seg helt normalt, men kun når den vil, ellers er den død,,,,
den har 4 pin ECU, 1 hvit motstand, stifteløs fordeler og nyere coil, har målt spenningen, bateri 12.8v, coil 5.6v med tenning på og 9.2v i startpossisjon, med ECU contakten ute, er spenningen 11.4v på coil.
Har også målt spenning 5.6v på den brune kabelen fra tenningen med tenning i "on"pos, (alt tilkoblet)
Er helt døtt når jeg tørner men i det øyeblikk jeg slår av tenning kommer det som oftes en ettertenning "puff"

Noen tips om hvor jeg handler Mopar deler i Norge til min Barracuda

Hadde vært kjekt å få motoren i toppform igjen, slik at jeg kan fokusere videre på å få ett rustfritt understell,

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sat Nov 23, 2013 3:56 pm    Post subject: Reply with quote

Høres nesten ut som det er teningslåsen(bryteren din) at du ikke får strøm til tening i start posisjon?

K-E

_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Sat Nov 23, 2013 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
Høres nesten ut som det er teningslåsen(bryteren din) at du ikke får strøm til tening i start posisjon?

K-E

Takker for svar Smile

Den kan være en mulighet, den gir strøm men kansje ikke nok, fuktskade i et rele en eller annen plass kan også være mulighet,
Vil begynne med tenningslåsen å sjekke den,

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1244
Location: porsgrunn

PostPosted: Sat Nov 23, 2013 7:37 pm    Post subject: Reply with quote

Har du en hvit poselens motstand. Kan det være den. Er som regel 4 kontakter på den. Den ene kretsen går den på. Og den andre gir strøm når du drar på starteren.
_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Sat Nov 23, 2013 11:24 pm    Post subject: Reply with quote

moparman wrote:
Har du en hvit poselens motstand. Kan det være den. Er som regel 4 kontakter på den. Den ene kretsen går den på. Og den andre gir strøm når du drar på starteren.


Har den enkle med 2 kontakter,
ser no at tenningslåsen lever sitt eget liv så jeg regner med det er den som har tatt kveld Sad Har bestilt ny gjennom E-Bay.

No har neste problem dukket opp ..... hvordan bytte tenningslås !!!!!!!
Har skrudd av rattet, løsnet sentermutter og der stopper det,,,, ser det er 2 hull til å skru inn skrue for å presse ut neste del av hubb men den skruen har jeg ikke, Forslag mottas med stor taknemlighet Smile

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1244
Location: porsgrunn

PostPosted: Sun Nov 24, 2013 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

Greit og vite åssen bil det er. Og model
_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Nov 24, 2013 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

72 barracuda?? Sikkert.
_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Sun Nov 24, 2013 3:09 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
72 barracuda?? Sikkert.


Jepp 1972 Barracuda 318cid med ettermontert 440,
alt el anlegg virket helt greit før den fuktige turen sist helg,

fant denne linken om hvordan ta av rattet og hub Smilehttp://www.youtube.com/watch?v=TF9bpPX2z7U

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
mr.brudevoll
Go wing


Joined: 24 Sep 2009
Posts: 67
Location: Ulsteinvik

PostPosted: Sun Dec 01, 2013 4:59 pm    Post subject: Reply with quote

Får ofte høg temp i motorrom med elefant-motor spesielt om den har headders...
Då kan man lett "koke" coilen....som kan gi intermittent funksjons-feil.

Har du muligheit til å låne ein coil og forsøke ?
Back to top
View user's profile Send private message
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Mon Dec 02, 2013 12:28 am    Post subject: Reply with quote

mr.brudevoll wrote:
Får ofte høg temp i motorrom med elefant-motor spesielt om den har headders...
Då kan man lett "koke" coilen....som kan gi intermittent funksjons-feil.

Har du muligheit til å låne ein coil og forsøke ?

Har headder og temperaturen vil være hot.. Coilen kan være gåen av den grunn.
Etter å ha googlet +++ konklusjon: tenningslås er deffekt, kutter ikke startspenningen etter start, ECU og coil blir da overopphetet og deffekt.
Venter på ny tenningslås, har ny ECU og resistor (2 pin), Coil skal eg klare å skaffe til eg får tenningslåsen. venter i spenning Smile

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
Plymelutten
smallblock-poster


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 18
Location: Fusa

PostPosted: Mon Dec 02, 2013 11:24 pm    Post subject: Reply with quote

Bytta ECU og resistor i dag, kuttet ledninger fra tenningslås og tjuvkoblet på gamlemåten Twisted Evil
Startet og brummer greit, liten prøverunde blei det også
FRISKEMELDT Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
Mopar e Gøy
1972 Barracuda "Femi"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group