Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

topplokk 440.

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
s.e.h.
smallblock-poster


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 16
Location: norway

PostPosted: Thu Dec 19, 2013 8:24 pm    Post subject: topplokk 440. Reply with quote

Hallo, er det noen her som har noe erfaring med helicoil(løsgjenger)
gjengene glapp i en bolt da jeg skulle skifte pakning på eksos manifoliene.
(Ikke alutopper)
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Thu Dec 19, 2013 9:15 pm    Post subject: Reply with quote

Hei

Først. vist du har manifolder skal det ikke være pakning. Det er og be om sprekt manifold.

Har aldring brukt helicoil på eksos men mange ganger på alu. Kan være litt lunefulle vist du ikke er nøye.
Men gjør du det riktig er det gull.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
s.e.h.
smallblock-poster


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 16
Location: norway

PostPosted: Thu Dec 19, 2013 11:45 pm    Post subject: Reply with quote

Har headers så må nok ha pakning, bytta topper i april og prøvde kobber pakninger og det var ingen suksess Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sat Dec 21, 2013 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Da er jeg enig. Blir vel litt for varmt & ujevnt press for kobber...
Har du kjøpt helicoil?
Craftsman Norge har på lager i tommer.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
s.e.h.
smallblock-poster


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 16
Location: norway

PostPosted: Sat Dec 21, 2013 7:11 pm    Post subject: Reply with quote

Takk for tipset Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Tue Mar 18, 2014 8:22 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
Hei

Først. vist du har manifolder skal det ikke være pakning. Det er og be om sprekt manifold.

Har aldring brukt helicoil på eksos men mange ganger på alu. Kan være litt lunefulle vist du ikke er nøye.
Men gjør du det riktig er det gull.

K-E


Så denne først nå og ble interessert. Har også skiftet fra headers til HP Manifolds men med pakning (støpejerns 906 toppe). Ble interessert da du sier at de ikke skal ha pakninger. Hva skyldes det? Er det for å hindre at man får moment rund bolthullene? Skal de legges med ren anleggsflate mot toppene uten noen form for tetning? Har kjørt en sesong uten problem men må med jevnerom stramme boltene. Spent på svare:-)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group