Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

727 /manuelt ventilhus
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 7:27 am    Post subject: 727 /manuelt ventilhus Reply with quote

Hei. Har en gearkasse type 727 m/man ventilhus. Trenger jeg da å installere kickdown linken? Har ikke det tilgjengelig i dag (ble solgt med den gamle kassa dessverre). Hvis jeg må installere det, er det andre måter å gjøre det på, eks hooke opp kickdown skifteren på kassa i en korrekt posisjon? Takker for svar
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Fikk noe greie svar fra US i morges. Trenger ikke å bekymre meg visstnok da man uansett må gire manuelt og trykket er der hele tiden
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 8:47 am    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt bevise at det ikke er riktig.

Noen smart ASS people hadde gjort det på min bil.
Og knytt kick down level'n opp med stål trå på fullt linje trykk.

Noe som endte med total havari på kassa.

Vist ikke kassa er bygd etter full race spec. MÅ DU HA KICK DOWN LEVELING.

Vist du har for lite trykk, brenner du clutcher

Har du fullt trykk, er det ganske mange deler som ser ut som de har vært under en CAT D11 ( den veier ca 60tonn)

Men du kan ha wire kit i stede for lik kit. Må bare ha riktig utveksling

K-E

_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Har Lokar wire kit på kassen i Barracudaen min.
Den kassen er full manell med alskens ettermarkeds deler.
Daniel hos Automaservice i Bergen som bygget den sa at en var nødt å ha styring av olje trykket selv om den var manuell.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 11:01 am    Post subject: Det var som f....:-) Reply with quote

mer å tenkte på. Kassa er en fabrikkoverhalt variant levert fra TCI Automotive og preppa til å tåle 400HP (altså ingen racekasse). Takk for tilbakemeldingene i alle fall:-)
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 11:16 am    Post subject: Reply with quote

69GTS wrote:
Har Lokar wire kit på kassen i Barracudaen min.
Den kassen er full manell med alskens ettermarkeds deler.
Daniel hos Automaservice i Bergen som bygget den sa at en var nødt å ha styring av olje trykket selv om den var manuell.


Mulig det blir fasiten for meg også
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 1:59 pm    Post subject: Reply with quote

Heisan

Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her Shocked jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php

Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.

Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown

JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp Shocked men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings


SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet Wink

_________________
1968 Plymouth Barracuda
1967 Plymouth Valiant
1988 Dodge Ram D150
2007 Jeep Patriot
1994 Chevrolet G30
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 4:24 pm    Post subject: Reply with quote

Zigma wrote:
Heisan

Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her Shocked jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php

Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.

Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown

JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp Shocked men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings


SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet Wink


68Datytona sier noe om at kasse bygd for real race ikke trenger det mens mer standard kasser må ha det. Jeg skal forske litt mer for å få mer erfaring med dette. Da er det minst to stykker som lurer da:-) Har ikke mye lyst til å ta ut kassa igjen for nok en totalrenovering
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 4:45 pm    Post subject: Reply with quote

Zigma wrote:
Heisan

Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her Shocked jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php

Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.

Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown

JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp Shocked men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings


SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet Wink


Vist jeg hadde vært i deres sko ville jeg sendt en Mail til firma som har bygd kassa og spurt om den har styrt linje trykk (av kick down level)

Kan spare dere for mange penger og mye hode bry.
Husk at det er også veldig viktig med korrekt justerte band på TQ kasser.

K-E

_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
Zigma wrote:
Heisan

Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her Shocked jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php

Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.

Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown

JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp Shocked men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings


SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet Wink


Vist jeg hadde vært i deres sko ville jeg sendt en Mail til firma som har bygd kassa og spurt om den har styrt linje trykk (av kick down level)

Kan spare dere for mange penger og mye hode bry.
Husk at det er også veldig viktig med korrekt justerte band på TQ kasser.

K-E


Smile skriver til de nå så vi se hva de sier
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Sun Mar 16, 2014 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

Tillater meg en liten avsporing Smile
I min 727 kasse som er bygget for "race" Torrington Bearings, masse billet deler osv.
Den har et fult fungerende "Accumulator Piston" som orginalt oppsett.
Sjekk på nettet å se om det går å finne et fasit svar på om hva som er rett/best oppsett. Ikke så enkelt å finne ut av.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1244
Location: porsgrunn

PostPosted: Mon Mar 17, 2014 5:27 pm    Post subject: Reply with quote

Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten.

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Mon Mar 17, 2014 6:12 pm    Post subject: Reply with quote

moparman wrote:
Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten.



Det er vel ingen fasit for alle.
Det er vel måten den er bygd på som er fasit.

K-E

_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Mon Mar 17, 2014 9:10 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
moparman wrote:
Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten.



Det er vel ingen fasit for alle.
Det er vel måten den er bygd på som er fasit.

K-E

Hei
Jeg hadde dette i min forrige bil,og da er ikke kickdown nødvendig.Kjørte mange mil over en 12 års tid. Aldri noe tull med kassa Very Happy
http://chucker54.stores.yahoo.net/manvalbodtor.html

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Mon Mar 17, 2014 10:43 pm    Post subject: Svar fra TCI tech Reply with quote

Svaret jeg fikk fra TCI karene

Full manual doesn't need the kickdown linkage..

Er det noe mellomting mellom ordinær automat og kasse med manuelt ventilhus?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group