View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 7:27 am Post subject: 727 /manuelt ventilhus |
|
|
Hei. Har en gearkasse type 727 m/man ventilhus. Trenger jeg da å installere kickdown linken? Har ikke det tilgjengelig i dag (ble solgt med den gamle kassa dessverre). Hvis jeg må installere det, er det andre måter å gjøre det på, eks hooke opp kickdown skifteren på kassa i en korrekt posisjon? Takker for svar |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 8:17 am Post subject: |
|
|
Fikk noe greie svar fra US i morges. Trenger ikke å bekymre meg visstnok da man uansett må gire manuelt og trykket er der hele tiden |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 8:47 am Post subject: |
|
|
Jeg kan godt bevise at det ikke er riktig.
Noen smart ASS people hadde gjort det på min bil.
Og knytt kick down level'n opp med stål trå på fullt linje trykk.
Noe som endte med total havari på kassa.
Vist ikke kassa er bygd etter full race spec. MÅ DU HA KICK DOWN LEVELING.
Vist du har for lite trykk, brenner du clutcher
Har du fullt trykk, er det ganske mange deler som ser ut som de har vært under en CAT D11 ( den veier ca 60tonn)
Men du kan ha wire kit i stede for lik kit. Må bare ha riktig utveksling
K-E |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 10:44 am Post subject: |
|
|
Har Lokar wire kit på kassen i Barracudaen min.
Den kassen er full manell med alskens ettermarkeds deler.
Daniel hos Automaservice i Bergen som bygget den sa at en var nødt å ha styring av olje trykket selv om den var manuell. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 11:01 am Post subject: Det var som f....:-) |
|
|
mer å tenkte på. Kassa er en fabrikkoverhalt variant levert fra TCI Automotive og preppa til å tåle 400HP (altså ingen racekasse). Takk for tilbakemeldingene i alle fall:-) |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 11:16 am Post subject: |
|
|
69GTS wrote: | Har Lokar wire kit på kassen i Barracudaen min.
Den kassen er full manell med alskens ettermarkeds deler.
Daniel hos Automaservice i Bergen som bygget den sa at en var nødt å ha styring av olje trykket selv om den var manuell. |
Mulig det blir fasiten for meg også |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 1:59 pm Post subject: |
|
|
Heisan
Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php
Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.
Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown
JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings
SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet _________________ 1968 Plymouth Barracuda
1967 Plymouth Valiant
1988 Dodge Ram D150
2007 Jeep Patriot
1994 Chevrolet G30 |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 4:24 pm Post subject: |
|
|
Zigma wrote: | Heisan
Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php
Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.
Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown
JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings
SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet |
68Datytona sier noe om at kasse bygd for real race ikke trenger det mens mer standard kasser må ha det. Jeg skal forske litt mer for å få mer erfaring med dette. Da er det minst to stykker som lurer da:-) Har ikke mye lyst til å ta ut kassa igjen for nok en totalrenovering |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 4:45 pm Post subject: |
|
|
Zigma wrote: | Heisan
Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php
Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.
Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown
JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings
SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet |
Vist jeg hadde vært i deres sko ville jeg sendt en Mail til firma som har bygd kassa og spurt om den har styrt linje trykk (av kick down level)
Kan spare dere for mange penger og mye hode bry.
Husk at det er også veldig viktig med korrekt justerte band på TQ kasser.
K-E |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 4:48 pm Post subject: |
|
|
69daytona wrote: | Zigma wrote: | Heisan
Nå ble jeg nysgjerrig/nervøs her jeg har en 904 fra JW http://www.racewithjw.com/catalog.php
Tidligere eier av bilen har ikke montert kickdown og mente jeg ikke trengte og tenke på det da kassen er "racebygd" med manuelt ventil hus.
Har lest lit på siden til JW men finner ingen info om kickdown
JW bygger proffe dragrace kasser for 2k + hp men 727/904 kassene deres er mer "normale" kasser for ca: 400 500 hp ratings
SÅ kickdown wire eller ikke kickdown wire er spørsmålet |
Vist jeg hadde vært i deres sko ville jeg sendt en Mail til firma som har bygd kassa og spurt om den har styrt linje trykk (av kick down level)
Kan spare dere for mange penger og mye hode bry.
Husk at det er også veldig viktig med korrekt justerte band på TQ kasser.
K-E |
skriver til de nå så vi se hva de sier |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sun Mar 16, 2014 8:40 pm Post subject: |
|
|
Tillater meg en liten avsporing
I min 727 kasse som er bygget for "race" Torrington Bearings, masse billet deler osv.
Den har et fult fungerende "Accumulator Piston" som orginalt oppsett.
Sjekk på nettet å se om det går å finne et fasit svar på om hva som er rett/best oppsett. Ikke så enkelt å finne ut av. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Mon Mar 17, 2014 5:27 pm Post subject: |
|
|
Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Mon Mar 17, 2014 6:12 pm Post subject: |
|
|
moparman wrote: | Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten. |
Det er vel ingen fasit for alle.
Det er vel måten den er bygd på som er fasit.
K-E |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Mon Mar 17, 2014 9:10 pm Post subject: |
|
|
69daytona wrote: | moparman wrote: | Håper dere legger ut fasiten her. Da jeg og har 727 med manuelt ventilhus.
Satt opp til racing/ tøff gatekjøring.
Skal i darten. |
Det er vel ingen fasit for alle.
Det er vel måten den er bygd på som er fasit.
K-E |
Hei
Jeg hadde dette i min forrige bil,og da er ikke kickdown nødvendig.Kjørte mange mil over en 12 års tid. Aldri noe tull med kassa
http://chucker54.stores.yahoo.net/manvalbodtor.html _________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Mon Mar 17, 2014 10:43 pm Post subject: Svar fra TCI tech |
|
|
Svaret jeg fikk fra TCI karene
Full manual doesn't need the kickdown linkage..
Er det noe mellomting mellom ordinær automat og kasse med manuelt ventilhus? |
|
Back to top |
|
|
|