View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mach1frh Bigblock

|
Posted: Thu Mar 20, 2014 11:25 am Post subject: Oljekvalitet motor, gir og diff |
|
|
Hei!
I annledning oppstart og snart prøvekjøring 8 år etter bilen sist var på veien tenkte jeg å gi motor og drivverk en skikkelig service. Dette er vel det eneste på bilen som har vært noenlunde urørt.
Filtere er bestilt, men hva slags olje bør jeg bruke? Motor er en 318 girkassa ei 904 og bakakslingen 8-3/4".
Må også skifte kjølevæske, men her antar jeg at Peak sin gule kjølevæske duger greit?
På forhånd takk for hjelp
Mvh
Fredrik _________________ 1972 Plymouth Duster |
|
Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Fri Mar 21, 2014 8:10 pm Post subject: |
|
|
ta dæg ein tur ner te holmane bil dei he olje te dæg. husk limitslip på bakaksel. |
|
Back to top |
|
 |
mach1frh Bigblock

|
Posted: Sat Mar 22, 2014 10:41 pm Post subject: |
|
|
Hehe. Jeg har god tilgang på oljeprodukter der jeg jobber selv. Vi forhandler bla. Castrol. Er bare ute etter hvilke kvaliteter jeg trenger . _________________ 1972 Plymouth Duster |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|