View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
robars smallblock-poster
Joined: 12 May 2005 Posts: 16 Location: Ørsta
|
Posted: Thu May 12, 2005 9:58 pm Post subject: Tips om Street legal dart?? |
|
|
Hei.
Driver å skal gjøre min 67 dart gt klar til å kjøre street legal.
Lurer på om det er noen som har noen tips anngående dette.
Det som sitter i er en noe trimma 383 med tilhørende preppa 727 kasse uten motorbrems, med manuelt reversert ventilhus.
Har endelig fått godkjent motorbytte, og nå står kun en liten mangellapp igjen før skiltene kommer på...
Sliter litt med bunndraget, og burning da det er ganske kvasse kammer og lav stallspeed. Er det noe enkelt jeg kan gjøre med dette uten å skifte konverter?
Noen som har en delebil stående for salg forresten?
Bilen trenger diverse deler for at alt skal fungere bra.
Mottar alle tips og ideer med takk! |
|
Back to top |
|
|
Dart270 Bigblock
Joined: 09 Jan 2005 Posts: 93 Location: Akershus
|
Posted: Fri May 13, 2005 12:32 am Post subject: |
|
|
Hvis du forskyver kamakselingen et par grader forover i forhold til veivakselingen blir motoren sterkere på lavt turtall, men du mister effekt på høyere turtall. Klaringen mellom stempel og innsugventiler blir mindre.
http://www.co.jyu.fi/~rax/lobe.htm
Hvis motoren er optimalt satt opp/justert er nok det beste og bytte converter. _________________ 1968 Dart 270 2 drht |
|
Back to top |
|
|
robars smallblock-poster
Joined: 12 May 2005 Posts: 16 Location: Ørsta
|
Posted: Tue May 17, 2005 8:06 am Post subject: |
|
|
Mener motoren er ganske bra oppjustert, men tenningen har jeg et problem med. Litt ulyd når jeg botner bilen. Men et annet problem er at det kjennes som bilen druknes når jeg gir full gass. Er tilfeldigvis ikke noen i ørsta-området som har peiling på forgasserinnstillinger????????
Tusen takk!!! |
|
Back to top |
|
|
Dart270 Bigblock
Joined: 09 Jan 2005 Posts: 93 Location: Akershus
|
Posted: Thu May 19, 2005 12:20 pm Post subject: |
|
|
robars wrote: | , men tenningen har jeg et problem med. Litt ulyd når jeg botner bilen. |
Du bør justere ned tenningen et par grader (eller mer) his ikke ulyden forsvinner. Ellers risikerer du å ødelegge motoreren.
Hva slags forgasser er du har ? _________________ 1968 Dart 270 2 drht |
|
Back to top |
|
|
robars smallblock-poster
Joined: 12 May 2005 Posts: 16 Location: Ørsta
|
Posted: Fri May 20, 2005 1:55 pm Post subject: |
|
|
Nå er det ikke direkte fæl lyd, men en antydning av tenningsbank.
Forgasseren som står på for tiden er en Holley 650 Double pumper. |
|
Back to top |
|
|
Dart270 Bigblock
Joined: 09 Jan 2005 Posts: 93 Location: Akershus
|
Posted: Fri May 20, 2005 9:11 pm Post subject: |
|
|
Bare litt tenningsbank er heller ikke bra for stemplene (pluss at bilen går dårligere) så det er nok best å justere slik at ulyden forsvinner. _________________ 1968 Dart 270 2 drht |
|
Back to top |
|
|
jones Guest
|
Posted: Wed Sep 21, 2005 11:56 pm Post subject: street legal dart |
|
|
bruk det originale mopar støpjernsinsuget (hvis du enda har det) de orginale innsugene er definnitivt MYE sterkere enn de ny fra bunnen av, men ulempen er jo selvsagt mindre fres på høyere turtall da.. |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 11:34 am Post subject: dart |
|
|
HEI DU KAN IKKE FÅ BEGGE DELER. BÅDE EN BIL SOM GÅR BRA FRA BUNN AV OG TOPPEN. TIL VASSERE KAM DU HAR TIL DÅRLIGERE GÅR DEN PÅ BUNN. HVA STÅR AV CONVØRTER I BILEN ????
EN ORGINAL CONVØRTER TIL 383 HAR CA 2300 I TURTAL FØR DEN TAR MEN EN CONVØRTER TIL 440 HAR CA 1600 FØR DEN TAR.
DI FLESTE SOM BYTTER CONVØRTER NÅR KASSA RYKER SETTER I 440 CONVØRTER. HVIS DET ER 440 CONVØRTER I BILEN DIN KAN DU BARE GLEME VAS KAM. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Sun Jul 09, 2006 3:30 pm Post subject: |
|
|
ser at du har en dobbelpumper da kan du få et lite "tomrom" i mellomregisteret. bytt forgasser til en med vacum sekunderspjeld så får du et helere spekter på motoren. |
|
Back to top |
|
|
|