Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Råd om Bremser,Motor,Bakaksel
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tarzan
V6

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 5:26 pm    Post subject: Råd om Bremser,Motor,Bakaksel Reply with quote

Ny her og lurer på noen ting. Virker som folk her har litt peiling så håper på litt hjelp.

- Skal kjøpe nye bremser til min charger. Er det noen som har greie på bra bremser som ikke koster noe helt sykt mye???

Lurer på å overhale 440 blocken min og kanskje få litt mer krefter ut av den. Har hatt lyst på en hemi en stund men litt usikker. Er det så sinnsykt mye mer krefter i de enn 440 blockene. Merker man skikkelig stor forskjell???

Og så siste spørsmål. Bakaksel. Leste her om noe dana 60 greier og sånn. Har 8 3/4 bakaksel. Er det nok eller burde det byttes til en dana60 etterhvert??
Back to top
View user's profile Send private message
Wizard
Exner - the finned years

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

Hej Tarzan! Jag vill bara hälsa dig välkommen i gänget! Dina frågor får du säkert besvarade av våra "muskelpojkar" här på forumet.
suntech
Bigblock

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Bremser har du mange alternativer på. Definer hva du mener er en syk pris, eller billig. Willwood har fine bremser, til fine priser. XV har jævlig fine bremser, til ikke fullt så fine priser!! Men dollaren er lav nå, så du får mye for pengene. Jeg skal ha XV bremsesettet på min 68. Det veldig komplett sett, og gromt!! se på: www.xvmotorsports.com

Hemien er nok merkbart sterkere ja!!!

Med automat, kan du klare deg langt med 8 3/4 som du har. Med manuell vil du komme i trøbbel, med litt misbruk!! Ihvertfall med hemi!!

Wizard
Exner - the finned years

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 6:34 pm    Post subject: Reply with quote

Suntech! din undersignatur glädjer mig extremt mycket - fyndigt formulerat! Kan bara instämma (det var så för mig också) Laughing Laughing Laughing
suntech
Bigblock

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 7:03 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe ! Tusen takk! så den på en bumper sticker i usa.
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke stroke en 440..? Du får mye mer effekt for pengene dersom du bygger en stroker i forhold til en hemi pga prisene på deler etc til hemi.
En 440 Six-Pack var dessuten kjappere 0-100 enn en hemi...men hemien har mer ork oppover høye turtall.
Har tatt inn bl.a. en 69 Roadrunner og en 70 Cuda med motor bygd av min leverandør, og begge eierne sier det er voldsomt med krefter i bilene.
Begge er bygget utfra en 440cid, en Hughes StageV 440 Six-Pack og en 496 stroker...
Men hemien er jo legendarisk da... Cool

www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 7:48 pm    Post subject: Reply with quote

suntech wrote:
Bremser har du mange alternativer på. Definer hva du mener er en syk pris, eller billig. Willwood har fine bremser, til fine priser. XV har jævlig fine bremser, til ikke fullt så fine priser!! Men dollaren er lav nå, så du får mye for pengene. Jeg skal ha XV bremsesettet på min 68. Det veldig komplett sett, og gromt!! se på: www.xvmotorsports.com

Hemien er nok merkbart sterkere ja!!!

Med automat, kan du klare deg langt med 8 3/4 som du har. Med manuell vil du komme i trøbbel, med litt misbruk!! Ihvertfall med hemi!!

En av mine kunder får bygget en 70 Challenger R/T med fullt XV oppsett og 540 hemi nå. (Se min hjemmeside)
Jeg har presentasjonsmappen til XV Motorsport her hjemme, og en kan der se prototypen kjøre på bane etc.
Bilen jeg nevner er den første i verden som bygges på bestilling av min leverandør (som også leverer bilene XV bruker) og vil komme i div bilblader i USA når den står ferdig. Den blir også foreløpig den kraftigste effektmessig.
Komplett Level II understell koster ca.$32.000, og det må da sveises en del under bilen...
Men dette er helrått!

www.rm-toybox.com
Back to top
suntech
Bigblock

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 8:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ha XV level II forstilling, og XV dempere og swaybar bak, pluss Level II bremser rundt. I tillegg skal jeg ha alle chassis avstivnings delene. Det er ikke billig, men 32000 usd?? Det er jo ikke riktig!!
Forstilling kompl. 7495 usd
Bakstilling 3395 usd
Avstivning sett 665 usd
Bremser kompl 6090 usd (inkl håndbrems)
Rattstamme 400 usd

Totalt 18045 usd

Dette er prisen på delene komplett. jeg slipper unna ca 2000 usd billigere, siden jeg ikke skal ha komplett bak oppheng. Jeg bygger min egen 4 link / wattslink, på en MW modulaksel.

Tarzan
V6

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

Mye spørsmål men håper å få svar:)

Får man ikke noe greie bremser for 20-30.000 kr???

Så Dana 60 er ikke noe vits med mindre man har manueltgir med hemi motor i da? Hva med Hemi motor og 727 kasse da??

Har sjekket litt forskjellige blocker på nett. Hvordan er disse? Er det sånn man virkelig ikke kjøper til feks en charger??? Eller skal man da heller ha 383 eller 440 blocken som er i da isteden?

- 402 MAGNUM 435 HP V8 CRATE MOTOR
- 500 Wedge 505 HP V8 Crate Motor
- MAGNUM 395 HP 360 V8 CRATE MOTOR

Vil jo ha en Hemi men sjekke ut hva dere sier om dette. Hemi er dyrt selv om det er en drøm, men går jo å kjøpe det om en god stund og heller kjøpe andre ting først og så peise på med hemi når alt det andre begynner å komme på plass.

(Godt med sånne som deg her suntech som har greie på ting og hjelper folk som meg som ikke kan så mye. Takk for hjelpa)
Back to top
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 11:27 pm    Post subject: Reply with quote

suntech wrote:
Jeg skal ha XV level II forstilling, og XV dempere og swaybar bak, pluss Level II bremser rundt. I tillegg skal jeg ha alle chassis avstivnings delene. Det er ikke billig, men 32000 usd?? Det er jo ikke riktig!!
Forstilling kompl. 7495 usd
Bakstilling 3395 usd
Avstivning sett 665 usd
Bremser kompl 6090 usd (inkl håndbrems)
Rattstamme 400 usd

Totalt 18045 usd

Dette er prisen på delene komplett. jeg slipper unna ca 2000 usd billigere, siden jeg ikke skal ha komplett bak oppheng. Jeg bygger min egen 4 link / wattslink, på en MW modulaksel.

Jeg snakker om ferdig ombygd på bil selvfølgelig, den som jeg refererer til.
Det er ikke bare å montere XV oppsettet, det må bygges om under bilen først. Jeg kommer til å oppdatere med flere bilder etterhvert...
Men det stemmer det du viser til ang. innkjøpspriser ja.
Denne Challengeren får nye headers og eksosanlegg, bremsekr.forsterker, bunnpanne, rattstamme etc tilpasset motor/understell.
Deleprisen her er ca.$25.000, så kommer arbeidet med ombygging, sveising etc.
Så da havner det på rundt $32.000. Det koster å leie proffer til sånt arbeid ja...

www.rm-toybox.com
Back to top
suntech
Bigblock

PostPosted: Thu Sep 13, 2007 11:55 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, headers og komplett exhaustanlegg legger på litt ja Jeg skal også ha headers fra XV, men jeg må vente litt med dem tror jeg. Det første lasset ble endel kroner!! Rolling Eyes Bremseforssterkeren følger med i settet. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med bunnpanne. Vil ha så stort volum som mulig. Hvor mye tar den kunden din får? Hvilken type blokk bygger dere 540 på? World ? Hvilken type gearkasse får den ??
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant

PostPosted: Fri Sep 14, 2007 12:06 am    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke sikker på blokken, men girkassen er en Keisler 5 trinns.
Blir garantert en killer på gata med 700hk og understell som matcher... Twisted Evil
Jeg kan godt be om å få tilsendt mer spec's på oppsettet om du vil det...

www.rm-toybox.com
Back to top
suntech
Bigblock

PostPosted: Fri Sep 14, 2007 12:58 am    Post subject: Reply with quote

Hei igjen! Takk for tilbudet, men det går bra. Jeg har bestemt meg for hva jeg går for. 572 World Casting alu blokk, m/ Stage V topper. Fast EFI, på egetbygd innsug ( Throttle hus forovervendt, for å spare høyde.
Gearkasse blir T-56, fra D&D perf. Mark Williams modul bakaksel.
Får " rotating assembly" fra FHO. Ca 20 K usd. Da er den bremset, med innsug og forgasser som de har, og tar av igjen. Jeg liker delene de bruker.

Tarzan
V6

PostPosted: Fri Sep 14, 2007 1:00 am    Post subject: Reply with quote

Hva sier du om de blockene suntech?

+ bremser og bakaksel
Back to top
suntech
Bigblock

PostPosted: Fri Sep 14, 2007 2:10 am    Post subject: Reply with quote

Jeg er av den oppfatning at hvis det er BB i bilen din, og jeg ikke skulle ha hemi, ville jeg bygd motor, med den du har, som utgangspunkt. Men, jeg ville valgt HEMI, og da en hel-aluminium, med gode deler i. IKKE kjøp Crate motor!! Uansett størelse. Vent heller til du har råd til en skikkelig motor, og forbered resten av drivlinja for det. Dollaren er så lav nå, at jeg hedde tatt den gevinsten og puttet i dyrere deler!! XV bremser, og en skikkelig bakaksel!! (dvs Dana 60 hvis det er stoplight to stoplight som gjelder, og Mark Williams modular, om du liker å svinge).
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum