View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sfr V6
|
Posted: Wed Dec 17, 2014 11:02 pm Post subject: 1972 Barracuda |
|
|
Litt om min relativt nyimporterte 72 Barracuda.Bilen ble kjøpt for et lite år siden og har stått lagret i Arizona i påvente av transport. Den ble kjøpt uten motor og gir, men er ellers et veldig bra objekt. Arizona har et behagelig klima i forhold til rust, men sola har tatt dashpaden. Ellers er interiøret i veldig bra tilstand,svart og i original utførelse. Jeg lakkerer i Lime og den skal få en 340 med 727 automat. Ikke sikker på felger etc enda, men det blir nok 17 eller 18 " . Vil gjerne ha tips om bredde og ET fra noen som har erfaring med E body for max fylling av hjulhusene.Flere bilder følger....
|
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Wed Dec 17, 2014 11:06 pm Post subject: |
|
|
Litt flere bilder
|
|
Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Thu Dec 18, 2014 4:26 am Post subject: |
|
|
Gratulerer med flott bilprosjekt
Spennende å sjå framgangen utover vinteren...skal den være klar til sommeren?
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Thu Dec 18, 2014 7:57 pm Post subject: |
|
|
Hei! Ikke godt å si hvor lang tid jeg trenger for å få denne sammen, men jeg har det meste av deler enten i garasjen eller på veg hjem. Mangler frontrute og litt heftigere felger, men det skal nok ordne seg. Uansett så har jeg et par andre biler som kan brukes neste sommer,selv om det er en Ford og et GM produkt Begge disse er manuelle biler og skal derfor inn med automat i denne for å få den litt mere " klassiske" amcar følelsen!
|
|
Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Fri Dec 19, 2014 9:19 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med prosjektbilen! Det blir spennande å sjå den ferdig på vegen
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Fri Dec 19, 2014 9:29 pm Post subject: |
|
|
Takk for det. Jeg har et forslag fra de litt yngre ( og sprekere omkretsen) på en løsning.... Vi får se hvordan det blir.
|
|
Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Sat Dec 20, 2014 10:28 am Post subject: |
|
|
Gratulerer med nytt projekt, og ikke minst en god start
K-E
|
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Sat Dec 20, 2014 10:51 am Post subject: |
|
|
Takk for det. Det er nå slik at det er betydelig enklere å få en god start om objektet er kjøpt fra "riktig" område i USA også da. Arizona er utrolig bra å starte fra. Denne var også veldig bra i interiøret når en ser vekk fra dashpaden som har fått vel mye sol... Den hvite lakken har nok gjort sitt til at den har tålt å stå bak huset til eier i et ørkenområde uten å bli helt stekt innvendig. Legger ved et bilde av gulvet, ikke værst på en vel 40 år gammel urestaurert bil dette da.
|
|
Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Dec 20, 2014 3:20 pm Post subject: |
|
|
Ser ut som et utrulig bra utgangspunkt dette.
Ser fram til å følge byggeprosessen her.
Sublime Green er en super farge på E-Body
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Sun Dec 28, 2014 2:47 pm Post subject: |
|
|
Har kommet litt videre i løpet av juledagene. Har fått på plass lister og fanger etc bak. Venter på diverse pakninger for å komme videre på enkelte jobber. Noen som har tips om det er mulig å få fatt i de små nylonklipsene som holder stagene fra døråpnere til låsekasser på plass? Vet at de finnes i USA, men skulle gjerne hatt de raskere hvis de finnes i Norge eller Sverige. Mangler også grillene i luftinntakene på panseret.Skal starte inne i bilen nå med klargjøring av dørken for Dynamat.
|
|
Back to top |
|
 |
sbhemi Hemisfærisk aktiv
|
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Wed Dec 31, 2014 4:33 pm Post subject: |
|
|
Takk for tipset. Blir nok en samlepakke igjen av dette. Det dukker stadig opp noen småting og noe litt større Må begynne å tenke på radiator også.. Blir vel aluminium, siden jeg ikke kjører noen originalstil på dette.
Har fått inn Dynamat i gulvet og holder på å legge inn teppe og montere konsoll nå.Må også skaffe nytt imitert treverk på plata i konsollen, men dette er bare en film så det er vel ikke det verste å skaffe.
Noen som har erfaring med å skifte tenningslåset på denne bilen? Fremgangsmåte?
|
|
Back to top |
|
 |
Sfr V6
|
Posted: Mon Jan 05, 2015 11:24 pm Post subject: |
|
|
Da er det slutt på juleferien og dermed går det nok litt tregere i garasjen også. Fikk nå gjort en del og mener at jeg ligger ganske bra i rute i forhold til sommeren 2015. Venter på gummilister til dører og litt småting pluss at det skal komme en pakke med foringer ++ til forstillinga.Har tannstang klar og den skal det vel være bare å bolte inn. 340 motoren står også klar med 727 . Skal lime inn bakruta, og da er det vel samme metode som på gamle Volvoer som brukes etter det jeg forstår? ("Limpølse" fra 3M el.)Må også skaffe en frontrute og en radiator så snart som mulig. Nytt ledningsnett til motorrommet kommer forhåpentligvis etter hvert fra Classic Industries.
|
|
Back to top |
|
 |
Auto Premium Slant Six

|
Posted: Wed Jan 07, 2015 10:10 pm Post subject: |
|
|
And then Your wife started to be jealous
_________________ Car painting, styling and restoration in Latvia, Liepaja. |