Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Windsor -50, Växellåda

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
stagger
Slant Six


Joined: 17 Aug 2015
Posts: 1

PostPosted: Mon Aug 17, 2015 1:37 pm    Post subject: Windsor -50, Växellåda Reply with quote

Hallojsan kära moparvänner
Jag har ett smärre problem, min Windsor -50 vill inte växla upp.
Det är den "halvautomatiska" modellen och vad jag har förstått så är själva lådan varken Automatisk eller direkt manuell, utan det är i själva verket en "torque converter" och en Turbin som sköter växlingarna åt en, Som ni märker är jag inte en stor Växellådesmekaniker så därför måste jag kolla lite med någon annan som vet.

Häromdagen så såg jag att olja mer eller mindre rinner ut ur "Torque converter/turbinen" och då förstog jag att det förmodligen är där problemet är med växlarna, jag har lyckats läsa mig till att det förmodligen är någon packning som har gått i "Torque converter/turbinen" och att den sitter riktigt illa till och är ett stort, tungt och svårt jobb att lösa detta, är det så ? någon som vet och kan förklara för mig hur jag skall gå till väga.

Jag fick ett tips av en person som berättade för mig att dessa lådor etc. Fluid-matic/Fluid-drive är lite svajiga och han tycke hellre att jag skulle leta efter en "vanlig" manuell låda till denna då han trodde att det så gott som bara var att bulta dit den. Växelförare etc skulle vara samma.

Som jag även har förstått så var "semi-automatic" ett lyxtillbehör som man köpte till extra vilket då också kanske kan betyda att det är lätt att plocka bort.

har ni några åsikter, tips eller vad som helst som kan hjälpa mig, här gärna av er

// Peter
Back to top
View user's profile Send private message
ChryslerWindsor1949
Slant Six


Joined: 03 Jul 2017
Posts: 1

PostPosted: Mon Jul 03, 2017 7:12 pm    Post subject: Reply with quote

Kontrollera först Kick Down som sitter på förgasaren. Den kan ha fastnat i Kick Down läget. Smörj upp den så den rör sig lätt. Om inte det hjälper så kolla elektriciteten till växellådan.
Hör av dig igen när du gett Kick Down lite kärlek och strömmen fungerar till växellådan
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group