Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

440 HP tennings punkt

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
stigarn
V6


Joined: 14 Aug 2012
Posts: 12

PostPosted: Mon Sep 21, 2015 11:12 pm    Post subject: 440 HP tennings punkt Reply with quote

Har en Charger som det sitter en 73 440 HP motor. Er det noen her som vet tennings punkt på den motoren, har googlet tror det er 10 grader?
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Tue Sep 22, 2015 7:54 pm    Post subject: tenning Reply with quote

Hei
Disse trives som regel bra med en 35 grader uten vakum ved 2000 omdr,og total med vakum på ca 50 grader.

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
stigarn
V6


Joined: 14 Aug 2012
Posts: 12

PostPosted: Mon Oct 05, 2015 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Har ikke vært borti dette før, på reimskiva står det 10 grader før -0-10 grader etter, er ikke sikker på åssen man skal finne 35 grader da men?
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Tue Oct 06, 2015 5:02 pm    Post subject: Reply with quote

ca 6-10 grader på tomgang uten vakum sier vel boka vil jeg tro

Men det kommer spørs om du skal kjøre på 95 eller 98 bensin?

Alu eller stål topper?

Cam?

K-E

_________________
1964 Fargo D400
1966 Imperial Crown
1966 Imperial Crown
1970 Dodge Dart
1970 Dodge Coronet
1979 Plymouth Volare
1997 Dodge Ram 2500
1998 Jeep Gr. Cherokee
2003 Dodge Gr. Caravan
2004 Chrysler Gr. Voyager
2005 Dodge Ram SRT
2005 Dodge Durango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stigarn
V6


Joined: 14 Aug 2012
Posts: 12

PostPosted: Tue Oct 06, 2015 10:10 pm    Post subject: Reply with quote

Bruker 95 og det er stål topper, cam er jeg ikke helt sikker på, har kjøpt bilen nå, det er tenningsbank i motoren. Er det 10 grader fortenning tro?
Back to top
View user's profile Send private message
Fiftyseven
426 HEMI - elephant


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 111
Location: Kongsberg

PostPosted: Wed Oct 07, 2015 6:37 pm    Post subject: 440 Reply with quote

Jeg ville prøvd med 98, 440 er glad i det..
_________________
Chrysler Saratoga 2dHT 1957
Chrysler Grand Voyager SE 2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stigarn
V6


Joined: 14 Aug 2012
Posts: 12

PostPosted: Wed Oct 07, 2015 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, kan bruke 98 det er vel best.
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Thu Oct 08, 2015 7:44 am    Post subject: 440 hp Reply with quote

Ville absolutt holdt meg til 98 octan ja,siden den fortsatt ikke er tilsatt etanol som 95 er.95 er ikke å anbefale på våre gamle biler da den er mindre egnet for eks lagring,mere aggresiv mot forgasser og slanger også.
For å se total tenning trenger du enten en tenningslampe med justering,eller en tape på sving demper med en skala opp tl eks 40 - 50 grader.

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
stigarn
V6


Joined: 14 Aug 2012
Posts: 12

PostPosted: Thu Oct 08, 2015 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Jeg har kjøpt meg tenningslampe med justering i dag. Som jeg skjønner så skal jeg la bilen gå på 2000 omdr og justere tenninglampen på 35 grader uten vakum.
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Thu Oct 08, 2015 11:28 am    Post subject: Reply with quote

ja prøv det,hold den på 2000 til 2500 omdr,da skal vekter i fordeler vanligvis ha fult utslag.
_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Thu Oct 08, 2015 1:15 pm    Post subject: tenning Reply with quote

Ang tenning så har denne karen en meget bra tråd ang det temaet på
Amcarforumet :

http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=15799

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group