View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
stigarn V6
Joined: 14 Aug 2012 Posts: 12
|
Posted: Mon Sep 21, 2015 11:12 pm Post subject: 440 HP tennings punkt |
|
|
Har en Charger som det sitter en 73 440 HP motor. Er det noen her som vet tennings punkt på den motoren, har googlet tror det er 10 grader? |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Tue Sep 22, 2015 7:54 pm Post subject: tenning |
|
|
Hei
Disse trives som regel bra med en 35 grader uten vakum ved 2000 omdr,og total med vakum på ca 50 grader. _________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
stigarn V6
Joined: 14 Aug 2012 Posts: 12
|
Posted: Mon Oct 05, 2015 1:27 pm Post subject: |
|
|
Har ikke vært borti dette før, på reimskiva står det 10 grader før -0-10 grader etter, er ikke sikker på åssen man skal finne 35 grader da men? |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Tue Oct 06, 2015 5:02 pm Post subject: |
|
|
ca 6-10 grader på tomgang uten vakum sier vel boka vil jeg tro
Men det kommer spørs om du skal kjøre på 95 eller 98 bensin?
Alu eller stål topper?
Cam?
K-E |
|
Back to top |
|
|
stigarn V6
Joined: 14 Aug 2012 Posts: 12
|
Posted: Tue Oct 06, 2015 10:10 pm Post subject: |
|
|
Bruker 95 og det er stål topper, cam er jeg ikke helt sikker på, har kjøpt bilen nå, det er tenningsbank i motoren. Er det 10 grader fortenning tro? |
|
Back to top |
|
|
Fiftyseven 426 HEMI - elephant
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 111 Location: Kongsberg
|
Posted: Wed Oct 07, 2015 6:37 pm Post subject: 440 |
|
|
Jeg ville prøvd med 98, 440 er glad i det.. _________________ Chrysler Saratoga 2dHT 1957
Chrysler Grand Voyager SE 2005 |
|
Back to top |
|
|
stigarn V6
Joined: 14 Aug 2012 Posts: 12
|
Posted: Wed Oct 07, 2015 8:37 pm Post subject: |
|
|
Ok, kan bruke 98 det er vel best. |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Oct 08, 2015 7:44 am Post subject: 440 hp |
|
|
Ville absolutt holdt meg til 98 octan ja,siden den fortsatt ikke er tilsatt etanol som 95 er.95 er ikke å anbefale på våre gamle biler da den er mindre egnet for eks lagring,mere aggresiv mot forgasser og slanger også.
For å se total tenning trenger du enten en tenningslampe med justering,eller en tape på sving demper med en skala opp tl eks 40 - 50 grader. _________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
stigarn V6
Joined: 14 Aug 2012 Posts: 12
|
Posted: Thu Oct 08, 2015 11:11 am Post subject: |
|
|
Jeg har kjøpt meg tenningslampe med justering i dag. Som jeg skjønner så skal jeg la bilen gå på 2000 omdr og justere tenninglampen på 35 grader uten vakum. |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Oct 08, 2015 11:28 am Post subject: |
|
|
ja prøv det,hold den på 2000 til 2500 omdr,da skal vekter i fordeler vanligvis ha fult utslag. _________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
|
Back to top |
|
|
|