Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chrysler Stratus cab 2,0le stopper plutselig.

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Freddy75
Slant Six


Joined: 05 Aug 2016
Posts: 2

PostPosted: Fri Aug 05, 2016 11:53 pm    Post subject: Chrysler Stratus cab 2,0le stopper plutselig. Reply with quote

Kjøpte 97 stratus for en stund siden, da jeg synes det er litt artig med utfordringer Wink Den hadde stått i ett og et halvt år da jeg kjøpte den. Den stoppet et par ganger på tur hjem, som jeg fikk starte igjen. Men etterpå ville den, men startet ikke, sjekket coil og ledninger, og fant ut at den manglet gnist på 1 og 4. Fant ut at det var signalet ut fra styreenheten som manglet. Fikk lånt en anna styreenhet, men da skjedde det plutselig ingenting når jeg vridde om nøkkelen. Eneste lampa som lyste når nøkkelen sto i start var håndbremslampa!?! Jeg tok ut starteren og testa den. fant ut at det var overslag i innslaget. Kjøpte starter på høggern, og da slo innslaget inn, men samme effekt i dashbordet, og sikringen for start gikk veldig fort. Fant ut at det var kortslutning i starterreleet, og skiftet dette. Da gikk den fint på starteren. Og når jeg i dag endelig fikk tak i en brukt styreenhet som virket, så startet den og gikk som en drøm.... i fire minutter, før den plutselig kutter ut helt igjen. Så nå er jeg tilbake til start, der jeg var når jeg så på bilen for et par måneder siden. Startet den opp igjen, og skrudde av bensinlokket og hørte på pumpa til den stoppet igjen. Men jeg syntes ikke jeg hørte fæle lyder derfra, og er helt sikker på at motoren stoppet før pumpa. Kanskje jeg skal sjekke veivakselføleren? Eller kamaklselføleren? Lyser ingen "engine check" når den stopper, den bare dør liksom. Hadde vært hyggelig om noen vet akkurat hva det er, eller hvertfall har en viss peiling.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
earlyfish
Bigblock


Joined: 21 Nov 2007
Posts: 70
Location: Elverum

PostPosted: Mon Aug 08, 2016 1:00 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke prøvd, men jeg vet at du kan få ut feilkoder som lagres i bilen ved hjelp av OBD (On-board diagnostics). OBD II ble obligatorisk for US-biler (solgt i USA) fra 1996, disse er ganske enkle å tolke. Scannere til dette får du billig, f.eks. på ebay, eller Biltema. Du må kanskje på et verksted for å få ut detaljerte koder. Kodene ligger vel på nett. Les mer her: https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics#OBD-II
_________________
1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Freddy75
Slant Six


Joined: 05 Aug 2016
Posts: 2

PostPosted: Mon Aug 08, 2016 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Hei! Ja, jeg har en obd II som går på v.a.g. tenkte å prøve den, for har hørt at den tar mange motortyper fra andre merker også. Kikka under rattet, men lokaliserte ikke kontakten? Mulig jeg er litt dum, eller bare har gjort en forferdelig dårlig jobb på å lete? Men jeg lette hvertfall de plassene dem viser på youtube Wink Har forresten nå bestilt både veivakselføler og kamakselføler. Var ikke så aller værst pris på de, så da slo jeg til Smile Misstenker at det er en av dem. Litt typisk at sånne sensorer ser bra ut på målinger, men slutter å funke normalt når de oppnår driftstemperatur Wink Men takk for svar earlyfish, sjekker nok ut priser på sånne nå. Har vært litt i overkant pris på dem tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
earlyfish
Bigblock


Joined: 21 Nov 2007
Posts: 70
Location: Elverum

PostPosted: Tue Aug 09, 2016 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Bra, du kan sjekke her også. Mye av det de har er brukbart, det billigste er stort sett skrot... Tar litt tid, men gratis frakt. Fra Europa-avdelingen kommer det fortere, men med fraktpris. http://www.dx.com/s/obd?categoryId=725
_________________
1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group