| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aryyno Rekke-firer
|
Posted: Wed Nov 13, 2024 6:47 pm Post subject: |
|
|
| Hej alla! Jag funderar på att köpa en ny säng till min hund och undrar vad det finns för olika alternativ när det gäller hundsängar. Min hund börjar bli lite äldre och har börjat visa tecken på att behöva extra stöd, så jag vill gärna hitta något som är bekvämt och hjälper honom med lederna. Jag har hört talas om ortopediska hundsängar med memoryskum – är det någon som har erfarenhet av dessa? Jag är också intresserad av att veta om det finns andra typer av sängar som kan passa en äldre hund som behöver lite extra komfort och stöd. Tack på förhand för era tips! |
|
| Back to top |
|
 |
Glan Rekke-firer
|
Posted: Thu Nov 14, 2024 3:25 am Post subject: |
|
|
| Hej på er! Kul att ni diskuterar det här ämnet, eftersom jag precis har köpt en ny säng till min hund. Förutom ortopediska sängar med memoryskum, finns det några andra varianter som också kan vara värda att kika på. Om din hund gillar att känna sig lite mer ombonad och trygg kan en säng med höga kanter vara ett bra alternativ. Dessa kallas ibland för ""bolstersängar"" och erbjuder lite extra stöd runt kanten, vilket kan vara skönt för hundar som gillar att vila huvudet eller kura ihop sig |
|
| Back to top |
|
 |
Dinno Rekke-firer
|
Posted: Thu Nov 14, 2024 4:10 am Post subject: |
|
|
| Hej! Vad bra att du tänker på din hunds behov, särskilt när de blir äldre. Jag har en liknande situation med min egen hund och jag kan verkligen rekommendera en ortopedisk hundsäng med memoryskum. Min hund sover mycket bättre sedan vi bytte till en sådan säng. Memoryskummet formar sig efter kroppens konturer, vilket ger stöd för lederna och minskar trycket på ömma punkter. Det är särskilt bra om din hund har problem med höfter eller andra leder. En annan fördel är att memoryskummet hjälper till att hålla hunden varm under kalla nätter. Många ortopediska sängar har dessutom ett avtagbart överdrag som gör dem enkla att hålla rena, vilket är en stor bonus! När man väljer storlek är det bra att tänka på att hunden ska kunna sträcka ut sig ordentligt. Jag har sett sängar i olika modeller och färger, så det finns gott om valmöjligheter beroende på stil och behov. Om du inte är säker på om memoryskum är rätt, finns det andra alternativ också. Exempelvis kan du hitta sängar som är fyllda med skumflingor eller polyfyll. Dessa ger också bra komfort, men de formar sig inte efter kroppen på samma sätt som memoryskum gör. Jag hoppas att det hjälper dig lite! |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|