| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Marieythe classic american
|
Posted: Sat Jun 14, 2025 8:43 am Post subject: |
|
|
| Skriver ni fortfarande egna meta descriptions? Google ändrar mina i typ 80% av fallen. Är det ens värt det längre? |
|
| Back to top |
|
 |
Eninfr SixPack
|
Posted: Sat Jun 14, 2025 9:17 am Post subject: |
|
|
| Jag har också märkt att Google ofta byter ut mina meta descriptions, särskilt när de anser att en annan text är mer relevant för sökfrågan. Trots det tror jag fortfarande att det är värt att skriva egna eftersom det ger kontroll över vad du vill lyfta fram och kan påverka klickfrekvensen positivt. Att optimera meta descriptions är en viktig del av SEO , även om Google justerar dem ibland. Det är smart att fokusera på att skapa relevanta och lockande texter för användarna! |
|
| Back to top |
|
 |
Wihadom classic american
|
Posted: Fri Jun 20, 2025 1:09 pm Post subject: |
|
|
| Samma här. Jag använder dem mest för att påverka CTR. En bra beskrivning lockar fler att klicka, även om den inte påverkar rankingen direkt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|