Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil
View previous topic :: View next topic  
Author Message
madina
burner

PostPosted: Tue Dec 24, 2024 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har verkligen problem med värmesystemet i mitt hus just nu. Vi har haft en massa kallare dagar, och jag har märkt att radiatorerna inte riktigt värmer upp ordentligt längre. Jag har försökt att lufta dem flera gånger, men inget verkar funka. Det känns som om jag slösar på både el och värme, men huset känns fortfarande kallt. Vad ska jag göra? Kan det vara något fel på själva värmesystemet eller är det bara något jag missar?
Back to top
View user's profile Send private message
stevelon
burner

PostPosted: Thu Dec 26, 2024 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Jag var med om samma sak förra året och efter att ha kollat runt lite insåg jag att det kanske inte bara var luft i radiatorerna. Det visade sig att cirkulationspumpen var sliten och inte tryckte runt vattnet som den skulle. Jag rekommenderar att du kollar om pumpen fungerar som den ska och om systemet är rent från smuts. Ibland kan det vara smart att få en VVS-expert att göra en genomgång av systemet. Du hittar bra guider och tips här: VVS -och värmetjänster.
Back to top
siaenko
burner

PostPosted: Thu Dec 26, 2024 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Jag har alltid tyckt att det bästa är att inte vänta för länge med att fixa problem med värmesystemet, eftersom det snabbt kan bli dyrt att vänta. Min egen erfarenhet är att ju tidigare man kollar upp varför det inte fungerar som det ska, desto lättare blir det att lösa. Enkla saker som att byta filter eller kontrollera rörens funktion kan göra stor skillnad. Om man är osäker på var man ska börja, finns det alltid hjälp att få från kunniga hantverkare som kan ge konkreta råd.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum