| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Dinno Rekke-firer
|
Posted: Wed Apr 02, 2025 1:45 pm Post subject: |
|
|
| Hej! Jag har funderat på att köpa en sele till min hund men jag är osäker på vilken typ som är bäst. Min hund är ganska aktiv och gillar att dra när vi går på promenader, så jag vill gärna ha något som ger bra kontroll och samtidigt inte skadar hans nacke eller rygg. Jag har hört att bröstselar kan vara bra, men det verkar finnas så många olika modeller på marknaden. Vad ska man egentligen tänka på när man väljer sele för en hund? Är det något specifikt jag bör leta efter i designen eller materialet? |
|
| Back to top |
|
 |
Aryyno Rekke-firer
|
Posted: Mon Apr 07, 2025 4:47 pm Post subject: |
|
|
| Jag håller med om det här med justerbara remmar, det gör verkligen stor skillnad! Min hund är en liten, men väldigt energisk ras, så jag behövde något som inte skulle vara för stort eller för stelt. Jag valde en sele som var lätt och inte alltför voluminös, så att hunden inte känner sig trång eller obekväm. Jag har också hört att materialet är viktigt, både för hållbarhet och för komfort. Jag tycker att det är bra att välja en sele med ett mjukt material, särskilt om man har en hund som gillar att dra. Och som sagt, att man provar selen på plats ger också en bra känsla för om den är rätt. |
|
| Back to top |
|
 |
Glan Rekke-firer
|
Posted: Mon Apr 07, 2025 6:00 pm Post subject: |
|
|
| Hej! Jag har också funderat på detta. För min del var det viktigt att selen https://tazz.se/ inte skulle orsaka obehag på hunden när vi går längre promenader. Jag valde en sele som har ett bra vadderat bröststycke, vilket ger en jämn fördelning av trycket. Jag tycker också att det är bra om selen har justerbara remmar för att kunna anpassas efter hundens kropp. En annan sak som jag uppskattar är om selen har reflekterande detaljer för att man ska synas bättre på kvällspromenader. Jag rekommenderar att prova selen innan köp, så att den verkligen passar. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|