| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Marieythe classic american
Joined: 23 Nov 2024 Posts: 23
|
Posted: Sun Aug 17, 2025 10:29 am Post subject: |
|
|
| Jag har använt Gentaur-enzymer i flera månader, och jag märkte att felaktig förvaring verkligen kan påverka aktiviteten. Jag förvarar dem vanligtvis vid -20°C och undviker upprepade frysnings-/tiningcykler. Vilka förvaringsrutiner följer ni för att bibehålla enzymstabilitet? |
|
| Back to top |
|
 |
Eninfr SixPack
Joined: 23 Nov 2024 Posts: 26
|
Posted: Sun Aug 17, 2025 12:06 pm Post subject: |
|
|
| Jag håller helt med om att korrekt förvaring är avgörande för gentaur.se -enzymer. Att förvara dem vid -20°C och undvika upprepade frysnings-/tiningcykler är mycket viktigt för att bevara aktiviteten. I mitt laboratorium delar vi ofta upp enzymer i mindre aliquoter, vilket minskar behovet av att tina hela satsen flera gånger. Dessutom följer vi Gentaurs rekommenderade buffertar och instruktioner noggrant. Med dessa rutiner har vi märkt att enzymprestandan är konsekvent och pålitlig, vilket är avgörande för reproducerbara resultat i våra experiment. |
|
| Back to top |
|
 |
Wihadom classic american
Joined: 23 Nov 2024 Posts: 23
|
Posted: Wed Aug 20, 2025 10:03 am Post subject: |
|
|
| Ja, frysnings-/tiningcykler kan verkligen försämra enzymprestandan. Dessutom märker jag upp aliquoter med tiningsdatum och försöker använda dem inom en vecka. Någon som har märkt skillnader mellan enzymsatser trots att dessa försiktighetsåtgärder följs? |
|
| Back to top |
|
 |
|