Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Salja bil med lan kvar pa den

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil
View previous topic :: View next topic  
Author Message
stevelon
burner

PostPosted: Thu Sep 25, 2025 9:31 am    Post subject: Salja bil med lan kvar pa den Reply with quote

Jag står inför situationen att jag vill sälja min bil, men den är fortfarande belånad. Det känns lite komplicerat eftersom jag inte vet hur processen går till i Malmö när det finns ett lån kvar. Kan man sälja bilen direkt ändå, eller måste lånet lösas först? Jag vill gärna undvika problem och vill förstå vad som är det enklaste sättet att bli av med bilen utan att hamna i juridiska bekymmer.
Back to top
View user's profile Send private message
siaenko
burner

PostPosted: Mon Sep 29, 2025 12:53 am    Post subject: Reply with quote

Jag var i samma situation och det visade sig inte vara så krångligt som jag trodde. Lånet kunde lösas i samband med försäljningen och resten av summan fick jag utbetald direkt. På det sättet slapp jag hantera allt själv. Om du vill ha en liknande lösning där processen går enkelt kan du vända dig till Sälj din bil Malmö där de har erfarenhet av just bilar med lån kvar.
Back to top
madina
burner

PostPosted: Mon Sep 29, 2025 1:07 am    Post subject: Reply with quote

Det kan kännas osäkert att sälja en bil med lån, men det är faktiskt en vanlig situation. Viktigast är att allt hanteras på ett korrekt sätt så att både köparen och banken är nöjda. När processen sker via en trygg aktör blir det smidigare och man slipper oroa sig för att något ska gå fel.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum