| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
madina burner
|
Posted: Sat Sep 27, 2025 3:16 pm Post subject: Fordelar med laddning pa arbetsplatsen |
|
|
| Jag har nyligen börjat på ett nytt jobb och såg att det finns laddmöjligheter på parkeringen. Det känns väldigt praktiskt att kunna ladda under arbetstid, men jag funderar på hur vanligt det är att företag erbjuder detta. Är det mest en förmån för anställda eller finns det andra fördelar för arbetsgivaren också? Jag undrar om det påverkar hur folk väljer att pendla och om det kan vara en lösning för att locka fler att köra elbil. |
|
| Back to top |
|
 |
stevelon burner
|
Posted: Sun Sep 28, 2025 2:33 pm Post subject: |
|
|
| Många företag ser laddstationer som både en förmån för personalen och en investering i framtiden. Med Laddstationer för företag kan arbetsgivaren erbjuda enkel laddning på arbetsplatsen och samtidigt visa att man satsar på hållbarhet. Det stärker företagets profil och gör det attraktivare för anställda att köra elbil. Dessutom kan laddningen organiseras så att kostnaderna fördelas rättvist, vilket gör det till en win-win för alla. |
|
| Back to top |
|
 |
siaenko burner
|
Posted: Sun Sep 28, 2025 3:34 pm Post subject: |
|
|
| Jag laddar nästan alltid på jobbet och det gör att jag slipper tänka på det hemma. För mig är det en jättestor fördel eftersom bilen alltid är redo när arbetsdagen är slut. Jag tror fler skulle köra elbil om detta blev vanligare på arbetsplatser. |
|
| Back to top |
|
 |
|