| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Lund smallblock-poster
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 16 Location: Oslo
|
Posted: Mon Aug 13, 2007 12:33 am Post subject: AC kompressor- hvor? |
|
|
Kompressoren til Ac har røket- clutchen i den har låst seg...
Jeg tror jeg vil fortsette og ha AC på bilen (Vi trenger jo det på østlandet, med sånne sommere som i år..)
Så til spørsmålet...- Hvor kan jeg få tak i en ny- evt. overhalt, eller en brukt som er ok!
Det er på en 440 CID fra 74... _________________ Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor  |
|
| Back to top |
|
 |
Roger Guest
|
Posted: Sun Aug 19, 2007 10:11 pm Post subject: |
|
|
| Jeg vil anbefale deg www.rockauto.com dem har det meste. Delene kommer i løpet av 3 uker. Seriøst firma. |
|
| Back to top |
|
 |
Mr57Belvedere Hemisfærisk aktiv

Joined: 30 Aug 2006 Posts: 277 Location: Voss,NORGE
|
|
| Back to top |
|
 |
Erik Lund smallblock-poster
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 16 Location: Oslo
|
Posted: Mon Aug 20, 2007 12:39 pm Post subject: |
|
|
Takk, da skal jeg prøve og teste litt- kan siden komressoren løser når clutchen slår inn, så kan det jo tenkes at det holder med å bytte den- prisen var jo veldig gunstig
Noen som har noen erfaringer med med det?
Hvis jeg slår på AC- så stoppe rnesten motoren, og det skal jo litt til på en 7,2 liter....- jeg hører at det klikker i den, hvis jeg slår den av/på uten at motoren går, så jeg tror kanche clutchen virker, men at det er kompressoren som har satt seg..?, sånn går det vel med bilen som ikke er blitt brukt på 15 år( det er faktisk sant, den har vært lagret siden 89)
Erik _________________ Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor  |
|
| Back to top |
|
 |
stmaa classic american

Joined: 01 May 2006 Posts: 24 Location: askøy
|
Posted: Mon Aug 20, 2007 6:09 pm Post subject: |
|
|
Hadde det samme problemet, motoren stoppet når jeg slo på AC, når jeg åpnet kompressoren viste det seg at alt inni var knust og kilt fast.
Så nå kjører jeg uten. _________________ Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

Joined: 24 Feb 2007 Posts: 449 Location: mosjøen
|
Posted: Thu Aug 23, 2007 12:08 am Post subject: ac kompressor |
|
|
hei
har en ac kompressor liggende.mener den stod på en 440 motor jeg kjøpte.
det er en 2 cylindred.kan sjekke det opp hvis du er interessert.har ligget tørt og fint. _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
stmaa classic american

Joined: 01 May 2006 Posts: 24 Location: askøy
|
Posted: Sat Sep 08, 2007 6:36 pm Post subject: |
|
|
hvor mye skal du ha for den hvis den er i orden ?? _________________ Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

Joined: 24 Feb 2007 Posts: 449 Location: mosjøen
|
Posted: Sat Sep 08, 2007 8:42 pm Post subject: ac kompressor |
|
|
hei
det er bare og kom med et bud.skal ta og snurre den rundt og se at den er ok.må nok bytte olje på den,men det er jo en kurrant sak.
mvh runar _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
|