Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AC kompressor- hvor?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik Lund
smallblock-poster


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 16
Location: Oslo

PostPosted: Mon Aug 13, 2007 12:33 am    Post subject: AC kompressor- hvor? Reply with quote

Kompressoren til Ac har røket- clutchen i den har låst seg...

Jeg tror jeg vil fortsette og ha AC på bilen (Vi trenger jo det på østlandet, med sånne sommere som i år..)

Så til spørsmålet...- Hvor kan jeg få tak i en ny- evt. overhalt, eller en brukt som er ok!

Det er på en 440 CID fra 74...

_________________
Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Roger
Guest





PostPosted: Sun Aug 19, 2007 10:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg vil anbefale deg www.rockauto.com dem har det meste. Delene kommer i løpet av 3 uker. Seriøst firma.
Back to top
Mr57Belvedere
Hemisfærisk aktiv


Joined: 30 Aug 2006
Posts: 277
Location: Voss,NORGE

PostPosted: Mon Aug 20, 2007 8:21 am    Post subject: Reply with quote

Ny clutch på e-bay......



http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHRYSLER-DODGE-PLYMOUTH-MOPAR-A-C-Compressor-Clutch_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33543QQihZ018QQitemZ280144170083QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

_________________
57 Plymouth Belvedere 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury S/23 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury GT 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
94 Chrysler Grand Voyager delebiler 2 stk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik Lund
smallblock-poster


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 16
Location: Oslo

PostPosted: Mon Aug 20, 2007 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

Takk, da skal jeg prøve og teste litt- kan siden komressoren løser når clutchen slår inn, så kan det jo tenkes at det holder med å bytte den- prisen var jo veldig gunstig Smile

Noen som har noen erfaringer med med det?

Hvis jeg slår på AC- så stoppe rnesten motoren, og det skal jo litt til på en 7,2 liter....- jeg hører at det klikker i den, hvis jeg slår den av/på uten at motoren går, så jeg tror kanche clutchen virker, men at det er kompressoren som har satt seg..?, sånn går det vel med bilen som ikke er blitt brukt på 15 år( det er faktisk sant, den har vært lagret siden 89)


Erik

_________________
Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor Smile
Back to top
View user's profile Send private message
stmaa
classic american


Joined: 01 May 2006
Posts: 24
Location: askøy

PostPosted: Mon Aug 20, 2007 6:09 pm    Post subject: Reply with quote

Hadde det samme problemet, motoren stoppet når jeg slo på AC, når jeg åpnet kompressoren viste det seg at alt inni var knust og kilt fast.
Så nå kjører jeg uten.

_________________
Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv


Joined: 24 Feb 2007
Posts: 449
Location: mosjøen

PostPosted: Thu Aug 23, 2007 12:08 am    Post subject: ac kompressor Reply with quote

hei
har en ac kompressor liggende.mener den stod på en 440 motor jeg kjøpte.
det er en 2 cylindred.kan sjekke det opp hvis du er interessert.har ligget tørt og fint.

_________________
71 cuda 6.1 hemi

33 plymouth rod
Back to top
View user's profile Send private message
stmaa
classic american


Joined: 01 May 2006
Posts: 24
Location: askøy

PostPosted: Sat Sep 08, 2007 6:36 pm    Post subject: Reply with quote

hvor mye skal du ha for den hvis den er i orden ??
_________________
Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv


Joined: 24 Feb 2007
Posts: 449
Location: mosjøen

PostPosted: Sat Sep 08, 2007 8:42 pm    Post subject: ac kompressor Reply with quote

hei
det er bare og kom med et bud.skal ta og snurre den rundt og se at den er ok.må nok bytte olje på den,men det er jo en kurrant sak.
mvh runar

_________________
71 cuda 6.1 hemi

33 plymouth rod
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group