| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 8:43 pm Post subject: Forsikring og bonustap |
|
|
Dersom bilen min blir stole og tjuven påfører tredjepart person- eller materielle skader, er det då mi ansvarsforsikring som blir brukt til å dekke dette?
Og vil det påføre meg bonustap?
Og kva med eit tilfelle der ein bil er stole og har vore borte ei tid. I mellomtida er det sjølvsagt meld til politi og la oss sei det har gått så lang tid at eg har "avskilta" den og sagt opp forsikringa. Plutselig eit år etterpå blir bilen brukt i forbindelse med narkopushing i Follo og det skjer eit eller anna der tredjepart blir lidande. Er det da fortsatt mi "gamle" forsikring som skal dekke dette?
Bilen har kun ansvarsforsikring, så det er ikkje snakk om noko innløysing/overtaking av bil frå forsikringsselkapets side etter evt. tjuveri.
Er redd for den opptente toppbonusen min, eg... _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
beep beep Bigblock

|
Posted: Sun Feb 06, 2005 3:02 pm Post subject: |
|
|
Det var noe å tenke på..
Tror forikringen din blir den som betaler evt. oppgjør for skade.. evt. har også hørt at forsikringsselskapene har ett slags fond som blir brukt i slike spesielle saker.. men vet ikke noe med sikkerhet ang. dette.. tror også forskringen kan kjøre såkalt regres mot den som forvoldte skaden.. å kreve tilbakebetaling av den som forårsaker skaden.. har jo hørt om div. småkjeltringer som har stjålet bil i sine yngre dager å dratt på seg en del gjeld pga skader dem har forvoldt..
tror ikke du selv skal bli den skadelidende i slike saker..
beep beep |
|
| Back to top |
|
 |
Dart270 Bigblock
|
Posted: Mon Feb 07, 2005 3:33 am Post subject: |
|
|
| Det blir nok dekket av trafikk skade fondet BEEP BBEP skriver, med mindre man har vist særdeles stor uaktsomhet. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|