| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
challenger sogn cruiser
|
Posted: Mon Dec 07, 2009 7:27 pm Post subject: mulig kjøp av stratus. |
|
|
heisann. lurer på å kjøpe meg en stratus slik at eg har en "slags" mopar til eg er ferdi med challengeren min. noen som har erfaring med disse bilene? har hørt forskjelligt. er jo rimelig bil.
takker for alle svar. |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:58 am Post subject: |
|
|
Feil delforum men....
Jeg eier en 97 Stratus 2.0 le, og man får ganske mye bil for pengene. God bil å kjøre.
Noen negative ting:
-hold deg unna de to første årene (95,96) bilene var for lave ifra fabrikk. og skraper nedi alt, også ruster de. De hadde også flere barneproblemer.
-2 literen er den daffeste motoren jeg har vært borti, null dreiemoment. En liten bakke, og du må gire ned.(Se opp for defekt toppakning! stort problem på disse motorene)
-Frontlyktene er en vits, jeg kan kjøre med fjernlys, og ingen blinker på meg. Jeg må faktisk kjøre med fjernlys, fordi jeg ser ingenting uten (tåkelys også). |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Sun Dec 13, 2009 1:05 pm Post subject: |
|
|
Har hatt en 95 i over 3år dvs. ex'n har kjørt den. ruster? ja på førersiden av panseret i front men det har jeg sett på nyere stratuser også. rust ellers ikke det jeg kan se.
2 liter og topppakning ja den ryker rundt 1ook km +/- men så blir det stort sett satt in stål pakning ikke noe mere problem med det.
Hold den over 2000 snurr så går det nok fint. den går bedre en det fleste 318/360 som ikke er trimet.
lys de er som tidligere nevnt tragiske.
bensin pumpe måte byttes ved ca 160k km.
det samme med alt av bak bremser. syns det var dyrt nok husker ikke helt men ca 4000-6000kr.
Ellers en god bil. |
|
| Back to top |
|
 |
69three hundred smallblock-poster
|
Posted: Thu Feb 18, 2010 2:29 pm Post subject: |
|
|
Hadde en utrolig god -99 men så begynte bremsen å henge på bak.
Mange bytter da ut calippere og alt som er, ganske dyrt. Men jeg
fant ut at det kun var slangen inn til calipperen som var tett i en
liten ventil som sitter inni denne, kanskje på grunn av abs. Ny slange,
rask og rimelig utbedring og bremsene ble som nye. _________________ 69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring |
|
| Back to top |
|
 |
|