Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1961 fury bremseproblemer

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
61Fury
Slant Six

PostPosted: Mon Mar 31, 2008 9:02 pm    Post subject: 1961 fury bremseproblemer Reply with quote

Hei! Jeg sliter med at front bremsene låser seg ved lite trykk på pedalen.
Var en tur til Sverige på Power vårmarked uten problemer. Ved utkjøring fra garasjen idag låste høyre hjul seg. deretter begge. dette skjer ikke ved rygging.
Dette har jeg opplevd en gang tidligere. demonterte da trommer foran uten å finne noen feil. Alt fungerte bra etterpå. Det er nye band/slanger/rør og nye pakninger både foran og bak.
Har hørt at mopar bremser er vanskelige å justere.

Mvh
Bjørn Granheim

Wizard
Exner - the finned years

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 11:13 am    Post subject: Reply with quote

Detta felet kan bero på att bromsbackarnas returfjädrar sitt fel monterade. Det går tyvärr att montera fjädrarna fel. Du behöver bekräfta med en manual att dina bromsbackar och fjädrar sitter korrekt.

Se denna länk http://www.imperialclub.com/Repair/Lit/Master/161/Cover.htm

61Fury
Slant Six

PostPosted: Fri Apr 04, 2008 7:30 am    Post subject: 1961 Fury bremseproblemer Reply with quote

Hei!

Igår var det fint vær så jeg ville prøve å kjøre en tur. hadde ikke gjort noe med bremsene. Alt virket ok igjen.!!
Når jeg kom hjem fra Sverige sist så regnet det hele dagen.bilen ble vasket å satt i garasjen. Kan fuktighet gjøre at jeg fikk bremseproblemer??

Wideblock
Back to top
View user's profile Send private message
Bippe
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 9:28 am    Post subject: Reply with quote

Det kan høres ut som du får foktighet i bremsetromlene, og så ruster de litt slik att friksjonen mot bandene blir større. Jeg har samme problem bak på min Coronet. Etter noen få oppbremsinger er problemet borte.
View user's profile Send private message Send e-mail
frank
Rekke-firer

PostPosted: Fri May 08, 2009 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror att du har luft i bromsarna någon stans så lufta till du inte orkar mer.börja höger bak .vänster bak .höger fram .vänster fram. justeringen är inte jätte noga om du har nya belägg.men kolla hjulcylindrarna noga för även nya kan läcka.lyft på gummina och kolla så ingen olja läcker.om inte det hjälper så kolla returfjädrarna även byglarna som dom sitter på.dom kan haka ur sitt säte och då drar inte fjädrarna som dom ska.sen finns bara huvudcylindern kvar den är inte jätte dyr så köp en ny om du är osäker rätt viktiga grejor jag förutsätter att bromsslangarna är bytta.jag har gjort alla fel man kan men har lärt mig av mina mistag.äger en chrysler 61.men godkända bromsar 2,4 fram 2,0 bak kanon jämna.mvh frank.
Back to top
frank
Rekke-firer

PostPosted: Tue May 26, 2009 9:20 am    Post subject: bromsar Reply with quote

hej har du nya belägg så ta och fasa dom i ytterkant för dom brukar vara för tajta mot trumman prova och släpp hjullagret lite hjälper det så är det för för tajt. värme gör så allt bara blir större.mvh frank
Back to top
Rockin58
Forward Look

PostPosted: Wed Dec 23, 2009 1:43 am    Post subject: Reply with quote

Bremsebånda skal sliper 1 til 1og en halv millimeter under diameteren på trommlen....dette står i boka og det er viktig at du legger til banda riktig...dette står også i boka...og på siden til Imperialclub.com...
Jeg har slitt mer dette problenet på min 61 Dodge pioneer stv i mange år og snakket med masse folk om problemet og fikk 1000 tipps som ikke fønka,men så kom jeg i prat med firmaet Magnus motor i Sarpsborg tlf 69360830 han forklarte meg hvordan dette måtte gjøres, han har utstyr til å gjøre en sånn jobb....viktig at trommlene er dreid riktig så de ikke er kone....jeg fikk gjordt jobben hos Magnus motor og etter det perfekte bremser....takk skal du ha Magnus.....

Lykke til....Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum