Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

71 Challenger med bred kromlist i fronten

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
challenger
340 SixPack

PostPosted: Sat Jan 08, 2005 12:02 pm    Post subject: 71 Challenger med bred kromlist i fronten Reply with quote

Har nokon løsninga på den brede kromlista i frontpartiet på enkelte 71-modeller av Challenger? Kunne kven som helst krysse av for den som option ved bestilling ny, eller tilhører den for eksempel SE-utgaver, eller blei den bare levert sammen med andre spesielle option groups?

challenger
340 SixPack

PostPosted: Sat Jan 08, 2005 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Fekk du forresten convertible som SE-utgave? Bildet er jo av convertible....

R/T convertible blei jo ikkje levert i 71.

Widing
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat Jan 08, 2005 5:01 pm    Post subject: Reply with quote

Fikk man ikke 71 Challenger R/T som convertible? Men man fikk jo Cuda i convertible i 71.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
beep beep
Bigblock

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 3:53 pm    Post subject: 71 Callenger R/T cab?? Reply with quote

Etter alt jeg har lest av literatur om Challenger/cuda så ser det ikke ut til at Challenger cab ble levert i R/T utgave 71..

Har prøvd å finne ut av det der med den brede front listen.. har en god del bøker om mopar mucle.. bla restaurerings guide til Cuda/CHallenger..
men har ikke funnet noe om den brede lista.. rart...

Håper det finnes noen som vet der ute..

Beep Beep
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 4:40 pm    Post subject: Reply with quote

Dere skal sjå at den nok er kjøpt på Eiker Motorshop på 80-tallet.

-Akkurat som man kjøpte kromma skjermbuelister til Mercedes-Benz og Granada. For å dekke over rust, vel! Opplagt løsning!!!

beep beep
Bigblock

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 5:00 pm    Post subject: bred front list.. Reply with quote

Tja.. er jo muligens en løsning.. hehe..

Men har sett den på flere biler.. men kun på 71 mod tror jeg..
har kikka mer i bøkene mine jeg.. men finner den ikke.. kan jo kansje være en litt sjelden option da.. evt. noe som er kommet på litt sent i produksjonsåret.. slik som de høye støtfangerhorna på 69 Charger.. dem er vist kun å finne på biler produsert seint på året.. så inntil videre så går jeg for den løsningen.. men synes fortsatt det er rart det ikke er omtalt i den restaurerings guiden..

venter spent på forklaring på den lista..

Beep Beep
Back to top
beep beep
Bigblock

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 9:30 pm    Post subject: bred front list.. Reply with quote

Nå har jeg rota rundt på nettet etter svar på det der med denne brede front lista..

fant noe om den..

det ser ut til at det er option code M42 front end molding..

men om den hører med i en dekorpakke å vilke utgaver som den ble levert på sto det lite om..

beep beep
Back to top
challenger
340 SixPack

PostPosted: Sat Mar 25, 2006 1:07 am    Post subject: Reply with quote

Graver i gamle tråder her inne. Fant du ut meir om denne lista? Peiling på produksjonstal eller prosent med denne option?
challenger
340 SixPack

PostPosted: Mon Nov 27, 2006 2:52 am    Post subject: Reply with quote

Ein til

Widing
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat Dec 09, 2006 12:55 am    Post subject: Reply with quote

Har sjekket litt rundt. 1970 var det eneste året man fik Challnger R/T cab. Sørste motor man fikk i 71 på Challenger cab var 383 Magnum.

Mye variasjoner man fikk på Challenger i 70-71. Det fantes bl.a. en coupè utgave (ikke vindusheiser på bakre sidevinduer) Mindre bakrute (S/E utgave, er en glassfiber del som er satt inn i standar rute åpningen).

stones
Slant Six

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 10:17 pm    Post subject: Frontlister 71 Challenger.. Reply with quote

Hei, tror jeg kan hjelpe litt angående det brede listverket i fronten på 71 Challenger. Det er korrekt at det ble levert kun på 71 mod. Optionet har blitt kallt flere ting wide hood molding og wide grill surrounding molding.
Etter det jeg funnet ut ble dette option lansert til de sist produserte 71 modellene, og da ble det lansert som Spring Special Option.
Har forsket endel om det da jeg selv har en 71 R/T prousert 2-3 uke i Juni med disse listene. Pn 3442985 (vs),3442984(hs) 3442986(panser).
De er visst anslagsvis levert på ca 3% av 71 modelene. du behøvde ikke å kjøpe en R/T utgave for å få bestille disse. Håper det var til hjelp,

Mvh S
Back to top
challenger
340 SixPack

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 9:13 am    Post subject: Reply with quote

Takk for info, Steinar! Interessant og kledelig detalj, den lista der. Wink

Kjenner du til om Spring Special Option bestod av kun denne lista eller om det er andre finesser også i den gruppa?

stones
Slant Six

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 4:32 pm    Post subject: Kromlist... Reply with quote

Hei C, Nei jeg har ikke funnet noe om at det hører mer til dette option,det er et frittstående option såvidt jeg har funnet ut. Mulig at det ikke gikk å få på den "renska" Deputy utgaven. synes selv og det er kledelig Very Happy
Tallmessig blir vel ca 810stk "vanlige" 71 Challengere med denne option og ca 140stk 71 R/T med denne option hvis man går ut fra 3 %.

Mvh Stones
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum