| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
rustfri1 Slant Six
|
Posted: Tue Jul 27, 2010 9:02 pm Post subject: Bytte AC-clutch på Sebring 2,0 |
|
|
Hallo alle sammen. Er ny som bidragsyter på dette forumet, dog har jeg "lurt i kulissene" en stund. Har en 2001 Chrysler Sebring 2,0 LX automat som bruksbil. Kongebil, har ikke annet i si om den saken. Dessverre har jeg kommet borti ett lite problem med den:
AC fungerer ikke på den, og i følge mitt lokale Chrysler-verksted er det clutch/fri-lager på AC-kompressoren som glipper. Verkstedet forlanger 12000,- for ny kompressor, eller 6000,- for nytt clutchkit, eksklusiv arbeid. DET blir det ikke aktuelt å betale. Nå er jeg noenlunde mekanisk anlagt, og har også en kompis som er bilmekaniker, men akkurat bytte av AC-clutch har ikke noen av oss vært borti. Etter det vi kan skjønne burde dette vært en noenlunde grei affære, men når man aldri har gjort det før....ja da blir man litt usikker.
Spørsmålet er: Er det noen av dere gutta i forumet som har tilgang til noe teknisk informasjon, evt. en guide, til hvordan man bytter clutch/fri-lager på AC-kompressoren på denne modellen? Evt. linker til info om dette?
Jeg har forsøkt å finne info på amerikanske nettsider, og har sågar også vært i kontakt med ett par amerikanske AC-leverandører, men dessverre har ingen av de kjennskap til 2-literen. Den motoren selges ikke i statene. Jeg har en Haynes-manual til bilen, men denne omtaler dessverre ingenting som er relevant ift. bytte av denne komponenten. Alle tips mottas med stor takk!!! |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|