Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Diagonal v.s Radialdekk

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
urqell
smallblock-poster

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 9:35 pm    Post subject: Diagonal v.s Radialdekk Reply with quote

Fikk en støkk da jeg var i garasjen i dag, det ene fremhjulet var flatt. Det viste seg at ventilen hadde revnet og hadde dette skjedd mens jeg var ute og kjørte hadde det kunne resultert i en ulykke .Det jeg lurer på da er ettersom dette er diagonaldekk med slange,er det sikrere og kjøre på radial uten slange(kjøreegenskapene blir vel bedre ?) Det er jo det med orginalitet og utseende oså da ,men for meg er sikkerheten viktigst.
Dette er en 1950 Dodge.
Vurderer og bytte til radial,men kan jeg bruke samme felger da?
Hilsen Ståle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bippe
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:58 pm    Post subject: Reply with quote

Radialdekk er bedre og tryggere en diagonaldekk. Det finnes radialdekk som ser ut som diagonaldekk. Det går fint å bruke di gamle felgene. Muligens så kann di lekke lit luft, men det løses ved å pusse rent og legge litt sika i skjøten i felgbanen. Ett annet problen er at de gamle felgene kan ha tykke ventiler og di er ikke altid like lett å få tak i.
Husk at forstilingsvinklene er litt anderledes på diagonaldekk kontra radialdekk.

urqell
smallblock-poster

PostPosted: Fri Aug 27, 2010 8:21 am    Post subject: Reply with quote

Det er vel tykke ventiler på min.Den hadde spjæra så jeg så den var nok morken. Vil tro kjøreegenskapene blir en del bedre med radial,den vandrer jo litt under kjøring nå. Får se hva jeg gjør til neste sesong.Vil uansett beholde de orginale felgene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum