| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
chlangum V6
|
Posted: Sun Nov 07, 2010 3:24 am Post subject: U-joint |
|
|
Noe der ute som kjenner noen guder innenfor drivverk, akslinger og kryss i bergensområdetet? Har forgjeves prøvd å skaffe meg nytt kryss til min 71 barracuda. Gått meg lei av feilbestillinger og nå vil jeg bare levere bilen inn til noen som har peiling!
Takker for all hjelp på forhånd!
mvh
Christer Langum |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Nov 07, 2010 12:39 pm Post subject: |
|
|
Hei,
er det du som har den gule med 340 / manuell?
Så vitt meg bekjent er det bare 2 typer det lille og det store.
Hva som er på din vet jeg ikke men det er vel bare å måle bredden på de som står på.
Karl Ivar hos KS Auto Parts har de helt sikkert på lager.
Om du skal skifte begge kryssene, har en slitt yoke og vibrasjon i bilen kan du like så godt kjøpe en fiks ferdig ny mellom aksel av Karl Ivar, tror de ligger på rundt kr3.500,- om jeg ikke husker feil, da slipper en jo verksteds regningen og.
PS Det fins og noen overgangs kryss, lille og store på samme, tror det er delte meninger om disse er bra å bruke. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
chlangum V6
|
Posted: Sun Nov 07, 2010 6:53 pm Post subject: |
|
|
Joda, det er meg.
Kassen er en nyere TKO 600. Og kryssene er ikke like foran og bak.
Foran er det et vanlig Detroit 7260 kryss. Bak er det et kombinasjonskryss av 7260 og ett eller annet rart noe. Målte meg fram til et kryss som heter Precision Universal Joint 319. Det er en kombi mellom 7260 og 1310. Det passet nesten men avstanden mellom C-clips'ene på de lagerkoppene som festes inn mot youk'en til bakakslingen var det noen par mm for kort avstand mellom dem.
Jeg har vært i kontakt med Karl Ivar men han fant heller ikke ut noe vetig.
Så jeg ville egentlig bare levere inn bilen til noen som var spesialiserte på akslinger i Bergensområdet. Så de kan måle seg fram til det riktige krysset. Annet alternativ er jo å bytte ut youk'en på bakakslingen slik at jeg kan bruke orginale krysset og slipper dette kombinasjonsgreiene. |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Nov 08, 2010 6:58 pm Post subject: |
|
|
Tror du skulle hørt med Kjetil Lea når han kommer hjem fra USA.
Han har verksted på Breistein. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
chlangum V6
|
Posted: Tue Nov 09, 2010 4:49 pm Post subject: |
|
|
Ok, takker for tips
Har du nummer og e-mail til ham?
Fant det ikke på gule sider.
Når han kommer hjem fra USA, da? |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Nov 09, 2010 6:48 pm Post subject: |
|
|
send mail til keisler.det er dem som ha bygd akslingen så dem veit nok hvilken type det er.tviler på at det er et mopar kryss siden det ikke er en mopar gearkasse og yoken ikke er mopar.det var rart at ikke han karl ivar kunne hjelpe ettersom det er han som har solgt allt _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Nov 09, 2010 7:56 pm Post subject: |
|
|
| chlangum wrote: | Ok, takker for tips
Har du nummer og e-mail til ham?
Fant det ikke på gule sider.
Når han kommer hjem fra USA, da? |
Her er kontakt info.
http://www.telefonkatalogen.biz/firma/leas-amcar-salg-service/993705484.html
Vet ikke når de er tilbake fra USA, men de er på SEMA med AMCAR så det kan ikke vere lenge til. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
71Fisk Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Nov 10, 2010 8:46 am Post subject: |
|
|
En kjapp telefon til Keisler med ref. til papirene jeg sendte deg burde ha gjort susen!  |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Thu Nov 11, 2010 10:31 pm Post subject: |
|
|
| chlangum wrote: | Joda, det er meg.
Kassen er en nyere TKO 600. Og kryssene er ikke like foran og bak.
Foran er det et vanlig Detroit 7260 kryss. Bak er det et kombinasjonskryss av 7260 og ett eller annet rart noe. Målte meg fram til et kryss som heter Precision Universal Joint 319. Det er en kombi mellom 7260 og 1310. Det passet nesten men avstanden mellom C-clips'ene på de lagerkoppene som festes inn mot youk'en til bakakslingen var det noen par mm for kort avstand mellom dem.
Jeg har vært i kontakt med Karl Ivar men han fant heller ikke ut noe vetig.
Så jeg ville egentlig bare levere inn bilen til noen som var spesialiserte på akslinger i Bergensområdet. Så de kan måle seg fram til det riktige krysset. Annet alternativ er jo å bytte ut youk'en på bakakslingen slik at jeg kan bruke orginale krysset og slipper dette kombinasjonsgreiene. |
Kan være et kombiX med GM ene ende/Mopar andre enden (CA 1,8mm breddeforskjell; ellers likt). Jeg har shimset GM X (inne i) til Mopar bredde ene veien, blir OK. MEN:
Enkleste er å ta kontakt med:
Navn: Gkn Driveline Service Scandinavia Branch Oslo
Adresse: Karihaugveien 102, 1086 Oslo
Telefon: 23286810
Spør etter Bjørn Barlie. Han kan mest om amcar X. De har en liste der man finner riktig X ved å måle seg frem. Jeg jobbet der for mange år siden, den gangen det het Fredriksen & Co.
Hils ham!
Mvh
Øyvind Mostad _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
chlangum V6
|
Posted: Thu Jan 27, 2011 1:38 pm Post subject: |
|
|
Viste seg at youken hadde også fått seg en smell så det ble litt forundringer ute og gikk der ja når man skulle måle seg til riktig kryss.
Men Karl Ivar fant ny youk til meg og rota litt i gamle bestillinger og fant krysset jeg skulle ha.
Så nå er barnet 100% oppe og går igjen og klar til sommeren c",)
Men takk for alle innspill og hjelp her på forumet. Kjekt å se at folk engaskjerer seg!
Mvh
Christer |
|
| Back to top |
|
 |
|