| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
stmaa classic american

|
Posted: Mon Dec 18, 2006 11:32 pm Post subject: Uorginale oversize stempler |
|
|
Er det noen som har opplevd å kjøpt oversize(ex.030) stempler fra statene, og oppdager at det ikke stemmer helt ??
Har sendt blokken til borring og jeg fikk opplyst etterpå at de ville ha de nye stemplene slik at det ble rett, de sa at stemplene man kjøper fra statene hadde sjelden nøyaktig oversize mål.
Noen som har erfaringer med dette ?????????????? _________________ Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager |
|
| Back to top |
|
 |
oldefar Guest
|
Posted: Wed Feb 28, 2007 1:20 am Post subject: MOPAR STEMPLER. |
|
|
BULL SHIT!!! Noen slik erfaring med ukorrekte mål har jeg ALDRIG hat, originale MOPAR eller "aftermarket" produsenter.
Men det er ikke uvanlig at motorverkstedet vil ha stemplene for riktig borring uansett. Særlig ved "trangborring".
Einar. |
|
| Back to top |
|
 |
383Scamp Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri Mar 02, 2007 1:34 am Post subject: |
|
|
Har du fått tak i headers ?
Har et sett med nye shorty style headers liggende .
Pris kr.2500,- _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
stmaa classic american

|
Posted: Sat Mar 03, 2007 9:00 pm Post subject: |
|
|
Jeg går for lange headers, men eller takk for tipset  _________________ Bad guys allways drive Dodge Charger
----------------------------------------------
1968 Dodge Charger
1942 Dodge WC 52
1995 Chrysler voyager |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:13 am Post subject: |
|
|
Hei!
Det du legger frem som et problem, er ikke noe problem, bare et fakta!
Man skal alltid ha stemplene man skal borre etter, for å være sikker på å få riktig klaring. alle maskinerte deler har produksjonstoleranser.
Dette gjelder selvfølgelig også stempler. Jeg har ikke noe erfaring med V8´ere, men jeg har tunet, borret og skrudd sammen hundrevis av mindre motorer, hovedsaklig japanske påhengsmotorer, men også Mecury V6, og jeg har ALLTID stemplene med, for å få rett klaring. Et par hundredeler for trangt kan gjøre livet surt for en cylinder!!
Problemet kan jo løses ved å besille stemplene 2 uker tidligere. Man må også huske på at forskjellige stempler kan trenge forskjellige klaringer, slik at std klaring på et orginalt stempel er ikke nødvendigvis rett klaring på f.eks. et Venolia stempel. Lykke til med mekkinga!! _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|