| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ingvar smallblock-poster
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 12:46 am Post subject: Byta bränslepump dodge 361 |
|
|
| Hej. Min mekaniska bränslepump som sitter monterad läcker och nu sitter det en elektrisk pump istället. Nu till min fråga har köpt en ny mekaniskpump på ebay är det bara att skruva loss den gamla och sätta i den nya. Tror mig att jag läste någonstans att det finns grejor där inne som kan lossna och att man inte får in den nya pumpen stämmer det? |
|
| Back to top |
|
 |
sbhemi Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Aug 31, 2011 11:17 am Post subject: Re: Byta bränslepump dodge 361 |
|
|
| ingvar wrote: | | Hej. Min mekaniska bränslepump som sitter monterad läcker och nu sitter det en elektrisk pump istället. Nu till min fråga har köpt en ny mekaniskpump på ebay är det bara att skruva loss den gamla och sätta i den nya. Tror mig att jag läste någonstans att det finns grejor där inne som kan lossna och att man inte får in den nya pumpen stämmer det? |
Hei.
Det var dårlig med svar her:På de motorene er det en fuel pump pushrod,som kan gli litt ned når du tar ut pumpen.På en eldre motor bør den absolutt byttes,som regel ganske slitt og du får dårlig virkning på bensinpumpen.Det er en plugg under der bensinpume står,når du skrur ut den skal du normalt kunne få ut den pushrod.Da er det inn med ny,kan settes inn med litt fett slik at den holder seg inne,og det blir lettere og montere bensinpumpe.
http://chucker54.stores.yahoo.net/fupupubheen.html _________________ 8 barrel is more fun |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|