Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vibrasjon fra motor/automatkasse

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Tue Jul 12, 2011 11:52 pm    Post subject: Vibrasjon fra motor/automatkasse Reply with quote

Har problemer med vibrasjon/risting i bilen da farten øker og dette er ikke noe hjul som trenger avbalansering!
Ristingen er der da jeg ruser motoren i nøytral også. Verst på noen turtall.
Har forhørt meg litt rundt og noen mener jeg muligens har feil svinghjul eller converter. Det sitter en 360 motor i. Hvordan skal balangseringsloddene på svinghjulet sitte på den?
Åpnet flexplata og kikket på svinghjulet og der satt det 2 lodd nesten ved siden av hverandre men fant ingen fler rundt da jeg tørnet motoren. Håper noen har kunnskap dem vil dele om dette Very Happy
Bilen er helt håpløs å kjøre langt med Evil or Very Mad
Var i Vesterås med den i helga og hadde det ikke vært for dørene i den så hadde jeg ristet ut!!
Legger ved et bilde jeg tok av svinghjulet.


_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
383Scamp
Hemisfærisk aktiv


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 208
Location: Rogaland

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 2:38 am    Post subject: Reply with quote

Loddene står rett på converteren .
Får å se om de er rett plasser så må du ta ut converteren fra bilen .
Når jeg ser på sveisen på lodda så ser de hjemmesveist ut .
Kan være at loddene står feilplassert .
Det fins tre forskjellige typer lodd til 360 motoren .

Lykke til .

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 11:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett at man får kjøpt lodd man kan sveise på Wink
På Ebay fant jeg de men da må man jo avbalansere converteren.
Har hørt at 360 motoren ikke er avbalansert sånn som 318 motoren.
Min er jo en 318 bil originalt så kanskje den er benyttet.......
Blir jo bare spekulasjoner de jeg ikke har peiling på hva som er korrekt.
TIPS MOTTAS Very Happy
Må også legge til at mellomakselen ble avbalansert i fjor så den er det ikke!

_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1249
Location: porsgrunn

PostPosted: Thu Jul 14, 2011 8:47 am    Post subject: Reply with quote

Ville tatt en prat med Øyvind mostad jeg. Han kan nok hjelpe deg.
Tlf 93251017.
Lykke til

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv


Joined: 24 Feb 2007
Posts: 449
Location: mosjøen

PostPosted: Mon Jul 18, 2011 11:45 pm    Post subject: Reply with quote

318 skal vel ikke ha vekter hvis jeg ikke husker feil.
_________________
71 cuda 6.1 hemi

33 plymouth rod
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Jul 19, 2011 9:38 am    Post subject: Reply with quote

Hei

Etter det jeg har "lært" som rimelig fersk Mopar dude. Så skal 318 ikke ha balansert converter og 360 skal ha balansert converter. MEN er 360 overhalt/nybygd så er den trolig internt balansert så da skal den IKKE ha balansert converter.

Tror jeg ville fjernet converter dekkselt og frem med vinkelsliperen, og bort med loddan Wink
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Tue Jul 19, 2011 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Zigma wrote:
Så skal 318 ikke ha balansert converter og 360 skal ha balansert converter. MEN er 360 overhalt/nybygd så er den trolig internt balansert så da skal den IKKE ha balansert converter.


318 er intern balansert og 360 er ekstern balansert.

Men faktisk har du rett 360'en kan vere intern balansert om den er overhalt / ombygget. Men noen regel er det vel ikke.

Har selv en som det er byttet veiv i (Mopar havey duty cast veiv) den er intern balansert. Monterte den i en van sammen med orginal svingningsdemper og ny 360 converter med lodd. Ristet som bare det, monterte på orginal 318 svingningsdemper og converter og alt var som det skulle. Mye ekstra arbeid.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Fri Jul 22, 2011 3:28 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg skal prøve å fjerne de to vektene ned en eller annen slipemaskin...... Jeg tror det skulle hjelpe Very Happy
_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robars
smallblock-poster


Joined: 12 May 2005
Posts: 16
Location: Ørsta

PostPosted: Thu Aug 11, 2011 2:50 pm    Post subject: Reply with quote

Også viktig at du har rett svingningsdemper, for eksternbalansert 360 da største delen av vibrasjonen har rot i svingningsdemperen.
_________________
- 68 Dodge Dart GT
- 69 Dodge Dart GTS
- 04 RAM SRT-10
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Thu Aug 11, 2011 8:06 pm    Post subject: Reply with quote

panther pink wrote:
Jeg tror jeg skal prøve å fjerne de to vektene ned en eller annen slipemaskin...... Jeg tror det skulle hjelpe Very Happy

Dette fungerte veldig dårlig Sad
Motoren ristet værre enn værst!! Shocked
Jeg måtte sveise dem på igjen for at den skulle være kjørbar.......

_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Thu Aug 11, 2011 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

robars wrote:
Også viktig at du har rett svingningsdemper, for eksternbalansert 360 da største delen av vibrasjonen har rot i svingningsdemperen.

Er ikke helt sikker på hvilken svingningsdemper som er riktig men har funnet ut at det er 2 typer det står mellom.
Den som sitter på min motor er en sånn type:


Så at det fantes en annen type til 360 også som ser sånn ut:


Jeg ser at den siste der har en vekt på ene siden så jeg vet ikke hvilken jeg skal ha Rolling Eyes
Siden det ikke er bilde av den på forsiden er jeg usikker på hvordan den ser ut.......
Kom gjerne med fler tips da jeg er veldig glad for at dere gjør det Very Happy

_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robars
smallblock-poster


Joined: 12 May 2005
Posts: 16
Location: Ørsta

PostPosted: Sat Aug 13, 2011 9:56 pm    Post subject: Reply with quote

Bygde selv opp en 360 der jeg tilfeldigvis hadde tatt en svingningsdemper fra en 273 internbalansert motor. Det ble da store vibrasjoner.
Kjøpte så denne typen gjennom ebay og monterte den med motvekten påmontert (for eksternbalansert SB).



Men den du sier står på motoren din ser ut til å vere med motvekt. Da ville jeg faktisk prøvd en uten motvekt(for internbalansert SB) da det kan vere tilfelle at du har en internbalansert veiv.



prostreet_l.jpg
 Description:
pro street
 Filesize:  19 KB
 Viewed:  9922 Time(s)

prostreet_l.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
- 68 Dodge Dart GT
- 69 Dodge Dart GTS
- 04 RAM SRT-10
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group