Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Headlight restorer kit, bilder og resultat av plastglassfiks

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krysslepp
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Aug 2011
Posts: 101
Location: Spydeberg, Østfold

PostPosted: Sun Aug 14, 2011 4:51 pm    Post subject: Headlight restorer kit, bilder og resultat av plastglassfiks Reply with quote

Jeg kjøpte meg en 2000 Voyager for ikke så lenge siden, med veldig matte lykteglass. Hadde egentlig tenkt å bytte ut lyktene da jeg kom på at man får kjøpt slike pussesett til frontlykter/lykter med plastglass.

Så hvorfor ikke prøve det før man blåser 3-4 tusen på nye lamper. Til 140 kr er det verdt et forsøk.

I pakka fra Turtle Wax ligger det 3 pads/slipeklosser, 2 flasker med "lurium" og en liten pakke som inneholder en sealer som man bruker når man er ferdig med sliping. Og en plasthanske som man bruker i forbindelse med denne sealeren.

Padsene er nummerert fra 1-3, hvor nr 3 også har nr 4 på baksiden. Padsene brukes i nummerisk rekkefølge, nr 1 først.

Det følger med en god bruksanvisning, på Norsk bla Smile

Så, lese litt, og så setter man igang. Man skal ikke pusse hardt, og man pusser i en retning, ikke på kryss og tvers. Men alt dette står i bruksanvisninga. Det er greit å lese den selv om det er en kjent manneting å droppe slike bruksanvisninger, ikke gjør det Smile

Man pusser og pusser, sprøyter på litt lurium slik at man pusser "vått" hele tiden. Det er mer enn nok i flaskene, så man trenger ikke spare.

Padsene 1-2 er like på begge sider, lurt, da har man "ny pad" til begge lyktene. 3 og 4 er siste finpuss.

Det er bedre å pusse litt for mye enn for lite, for da blir resultatet dårlig, men bruker man 20 minutter på ei lampe burde man få gjort mye, men alt avhenger av hvor bra/dårlig plasten er.

Jeg innrømmer gjerne at jeg var veldig skeptisk til dette, men resultatet overbeviser meg om at dette funker. Kanskje ikke på enhver lykt, men på mine ble det bra.

Bilder

Her er den venstre frontlykta før og etter




Esken fra Turtle Wax



Slipepads og manual



"luriumflaskene"



Og sealeren som man avslutter med. Den bruker noen timer på å herde, 12 hvis jeg ikke husker feil.



Og igjen, før og etter Smile


Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sat Mar 24, 2012 10:16 pm    Post subject: Reply with quote

Pent løft! Merker du forskjell fra førersetet også? Fargen på lyset og rekkevidde, spredning eller anna Question
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group