| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Krysslepp 426 HEMI - elephant

Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Mon Aug 22, 2011 3:32 pm Post subject: Fjerne gittervegg på Voyager som er kombinertbilregistrert. |
|
|
Hei. Vet ikke om dette har vært diskutert i forumet, men prøver nå ihvertfall.
Saken er at i min bil, 99 modell, sitter det et gitter. Og det kunne jeg godt tenke meg å ta vekk. Sitter jo kun i noen få skruer.
Noen som vet om dette er lov ? Hvis bilen er personbilregga er det jo greit. Og denne er jo ikke varebil heller, har 5 seter.
Kan selvfølgelig ringe BT i morra, men kanskje noen kommer meg i forkjøpet her  |
|
| Back to top |
|
 |
Fiftyseven 426 HEMI - elephant
|
Posted: Mon Aug 22, 2011 4:46 pm Post subject: Gitter |
|
|
Ring BT først!!  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon Aug 22, 2011 7:45 pm Post subject: |
|
|
| jupp jeg skal det i morra. Må sikkert regge om dynga til peronbil, men det vil vel ikke gjøre noe forskjell uansett, bortsett fra at jeg kan velge om jeg vil ha grind eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sat Aug 27, 2011 12:49 pm Post subject: |
|
|
Om bilen din er kombi registrert så er nok gitteret der for å skille lasterom fra kupeen. Men om bilen din er personbilregistrert så kan du nok ta den vekk uten pes fra BT. _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
ChrGrVoy smallblock-poster
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 7:52 pm Post subject: Re: Fjerne gittervegg på Voyager som er kombinertbilregistre |
|
|
| Krysslepp wrote: | Hei. Vet ikke om dette har vært diskutert i forumet, men prøver nå ihvertfall.
Saken er at i min bil, 99 modell, sitter det et gitter. Og det kunne jeg godt tenke meg å ta vekk. Sitter jo kun i noen få skruer.
Noen som vet om dette er lov ? Hvis bilen er personbilregga er det jo greit. Og denne er jo ikke varebil heller, har 5 seter.
Kan selvfølgelig ringe BT i morra, men kanskje noen kommer meg i forkjøpet her  |
Kjenner en kar som fjerna gitteret rett etter EU-kontrollen (utført hos Vegveset). Hjemme monterte han inn de orginale setene (HUSK BELTENE FOR BAKRE SETERAD.....) uten å regge om bilen. Han kjørte helt til neste EU-kontroll før han omregistrerte den, kostet ca 400,- ekstra. _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 8:01 pm Post subject: |
|
|
Bøtene svir visst ganske bra for å ikke ta turen til BT å regge om
460 kr kostet det å regge om min fra kombi til 7 seter. Men nå er min en 98 modell og da er det ikke så dyrt.
Det er så lite at det gidder jeg ikke risikere sinnsyke bøter for!! _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 8:39 pm Post subject: |
|
|
Er nok best å "do it the right way" ja.
Noe arbeid i forkant som bør vurderes:
Ta ut alt av tyngre ting (erstatt reservehjul med "sprayboks"), ha minst mulig spylerveske og ikke "overfyll" drivstofftanken, da bilen skal veies pga tillatt nyttelast (totalvekt - bilens vekt = nyttelast). Disse punkter er å tøye reglene noe (skal egentlig være fulle tanker), men alle monner drar...
Ta også ut evnt større stereo... Hengerfeste veier "et tonn" på disse bila, og er IKKE påbudt.
Såfremt alt teknisk er OK, tar hele seansen hos BT ca 1 time. _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 8:59 pm Post subject: |
|
|
Min ble ikke veid
Vektene ligger vel inne på disse bilene her...... _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:10 pm Post subject: |
|
|
Veies? Hvorfor det ? Bilen har jo en oppgitt totalvekt, og den må man jo forholde seg til, uansett om det er bagasje eller passasjerer. Total/maksvekt er jo den samme uansett. _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:26 pm Post subject: |
|
|
Min 2000 3,3 ble faktisk veid når jeg regga om den. Var faktisk BT selv som tipsa meg om hva jeg burde fjerne av "ekstra vekt" før den var inne til visning (på Jessheim).
Tydelig at praksis varierer fra sted til sted....
Uansett en smal sak dersom alt er orginalt utstyr. _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:36 pm Post subject: |
|
|
Jojo, men de på BT Jessheim da...Dem er jo et kapittel for seg
Men skjønner ikke helt vitsen med å veie. Totalvekta er og blir jo det samme. Hva som utgjør den vekta må jo være samma f... Folk eller bagasje etc ? _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:42 pm Post subject: |
|
|
Totalvekta er lik, korrekt.
Aner ikke hvorfor dem var så "pirkete" på nyttelasten?
Som sagt dette var min erfaring. Tydelig andre som har opplevd annet.
Uansett: LYKKE TIL med 7-seter...... _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:45 pm Post subject: |
|
|
Det er ikkje alt vi skal skjønne! Det er heller regelen som ligger i bunn fra vegvesenet og departementene når det kommer til stykket  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:49 pm Post subject: |
|
|
Ja det er sant "drit i hvorfor" det bare er slik
Skal ikke ha 7 seter btw. Ønsker bare å ha mulighet til å plukke av gitteret og flytte baksetet litt lengre bakover  _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Aug 28, 2011 9:50 pm Post subject: |
|
|
Jeg tror dem bare kødda med deg på Jessheim  _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
|