| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 12:04 am Post subject: Vakum i bensintanken |
|
|
Da jeg tar av lokket etter kjøring så er det sinnsykt vakum i tanken.
Hva er feilen? Ser at det går 4 slanger inn på høyre side av tanken og en på venstre side. Er det kanskje noen som sitter feil? Eller er det en som er tett...? Tips???
_________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Dec 01, 2011 12:27 am Post subject: |
|
|
da må du ha ein tett slange.kan d va noen av dem 4 slangene som er blokkert?husker ikke hvordan dem går men kan sjekke i boka.dem slangene går til eit rør som står på høyre side i bagasjerommet.d er ein slags miljøtank og gudene må hvite hvordan det funker
i 70 va d kun california bilene som hadde dette systemet.i 71 fikk alle e-bodyene dette.jeg tror hvis du tar den fremste slangen på den tuben som går opp i bagasjerommet og legger den inn i ramma så blir d nesten som på 70 bilene.den er nok blenda fremme i motorrommet ditt regner jeg med.
_________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod
Last edited by mr.mopar on Thu Dec 01, 2011 11:24 pm; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
|
| Back to top |
|
 |
Krysslepp 426 HEMI - elephant

Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 12:53 am Post subject: |
|
|
På GMC´n borra jeg et tyyynt høl i tanklokket. Det var egentlig en ventilfunksjon der som skulle funke ved undertrykk/vakum, og sikkert overtrykk også, men den var gåen. Og bytte lokk med nøkkel... Næ. borra et høl jeg
_________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 1:13 am Post subject: |
|
|
| mr.mopar wrote: | | da må du ha ein tett slange.kan d va noen av dem 4 slangene som er blokkert?husker ikke hvordan dem går men kan sjekke i boka.dem slangene går til eit rør som står på høyre side i bagasjerommet.d er ein slags miljøtank og gudene må hvite hvordan det funker |
Jeg dro av den bakerste og tykkeste av slangene og i den var det vakum. Er nok noe som er tett
Faen for noe dritt at det er så mange slanger der!!
Et par ganger i sommer så fikk jeg en sinnsyk hylelyd fra bilen jeg ikke skjønte en dritt av. Det var etter at jeg hadde parkert bilen så jeg skvatt som F. Da jeg fikk lokalisert lyden så kom det fra tanklokket. Vakum som lagde lyden. Da jeg tok av tanklokket romlet det i tanken og lufta sugde seg inn i tanken i voldsom fart. trodde nesten jeg skulle bli sugd inn selv
_________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
Fiftyseven 426 HEMI - elephant
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 8:27 pm Post subject: vakum |
|
|
Hull i tanklokket funker fint på biler jeg har vært borti
_________________ Chrysler Saratoga 2dHT 1957
Chrysler Grand Voyager SE 2005 |
|
| Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 10:38 pm Post subject: Re: Vakum i bensintanken |
|
|
| panther pink wrote: | Da jeg tar av lokket etter kjøring så er det sinnsykt vakum i tanken.
Hva er feilen? Ser at det går 4 slanger inn på høyre side av tanken og en på venstre side. Er det kanskje noen som sitter feil? Eller er det en som er tett...? Tips??? |
Det systemet ble kalt "Vapor Save System" og var et miljøtiltak, som nevnt av mr.mopar. Har en prinsippskisse og en skisse på e-body (barracuda). På B-body var det en egen tank med 5 slanger Fungerer 4 stk er oppsamling av bensindamp/ekspansjon fra tanken.
Av de andre går ene til oljedampfilteret (Crankcase Air Cleaner) på det ene ventildekslet og inn i luftfilterhuset,den andre er retur fra forgasseren
_________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Thu Dec 01, 2011 11:57 pm Post subject: |
|
|
Takker så mye
Da skal jeg ta for meg disse skissene og se om jeg finner det ut