| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1973 roadrunner burner
|
Posted: Tue Sep 04, 2012 8:43 pm Post subject: Ulyder fra motor/girkasse |
|
|
Var ute på en 30 mils kjøretur i roadrunneren her i helgen og på dem siste milene hørte jeg enn skrangle lyd i det fjerne. Kom hjem og den ble verre.Nå er lyden der ca 1-2 minutter etter oppstart,altså når den begyer å bli varm og da blir det verre.Lyde er der selv om bilen står i park eller nøytral og i gir.Blir verre ved gasspådrag og når turtallsynnker,men forsvinner når en kommer over et vissst turtall,eller muligens jeg ikke hører det lengre da bilen har masse LYD,hehe.Høres ut som om det ligger ett metaldeksel og klirrer mot motor eller eksos men det er det ikke!Noen som har noen meninger om hva dette kan være.Kan det være feks FLEX PLATEN som er på vei til å gå til helvete? _________________ Tja har ikke så mye annet å si enn at er den glade eier av en -73 roadrunner 340 |
|
| Back to top |
|
 |
AW-100 cruiser
|
Posted: Wed Sep 05, 2012 9:03 pm Post subject: |
|
|
Sjekk at det ikke bare er skruene i flexplaten som har løsnet, og at plata ligger og slår mot converteren! _________________ My wife's car only has half an engine! |
|
| Back to top |
|
 |
1973 roadrunner burner
|
Posted: Thu Sep 06, 2012 2:20 pm Post subject: |
|
|
Skal bestille deler til full overhaling av kassen,men vet at kassen har vært byttet,kommer orginalt med 727 kasse disse mener jeg,menkan han ha byttet til noe annet?Hvordan finner jeg ut hvilken kasse jeg har,merket noe sted....fant denne merkingen under på kassa ved fører side A-72....siste del av to tallet var rimlig slitt vekk,kan det tenkes at siste 7 tallet og bare er slitt vekk eller kan det være en annen kasse? _________________ Tja har ikke så mye annet å si enn at er den glade eier av en -73 roadrunner 340 |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Sep 06, 2012 4:45 pm Post subject: |
|
|
hvordan ser bunnpanna ut?er d en firkant med et avskåret hjørne så er d en 904 og d andre alternativet er 727.
har en a 518 kasse til salgs.samme som 727 men har overdrive.trenger bare og korte inn mellomakselen litt. _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
mr.brudevoll Go wing
|
Posted: Fri Sep 07, 2012 9:27 pm Post subject: |
|
|
| AW-100 wrote: | | Sjekk at det ikke bare er skruene i flexplaten som har løsnet, og at plata ligger og slår mot converteren! |
Det er nok rette staden å starte, og meget enkelt/raskt å sjekke, berre ein kjem seg under bilen.. |
|
| Back to top |
|
 |
1973 roadrunner burner
|
Posted: Sat Sep 08, 2012 6:31 pm Post subject: |
|
|
Regner med det er en 727 da bunnpannen er slik som beskrevet på en ID blankett jeg fant på nettet,var bider og info om mange kasser der,kjekt å ha...:)Men takk for all hjelpen,gutter. _________________ Tja har ikke så mye annet å si enn at er den glade eier av en -73 roadrunner 340 |
|
| Back to top |
|
 |
1973 roadrunner burner
|
Posted: Sat Sep 08, 2012 6:33 pm Post subject: |
|
|
Blir nok full overhaling allikavel,så blir den perfekt til neste sesong,vurdere å pelle motor ut i samme slengen og gi den samme behanlingen og nye strøk med paint på begge to. _________________ Tja har ikke så mye annet å si enn at er den glade eier av en -73 roadrunner 340 |
|
| Back to top |
|
 |
1973 roadrunner burner
|
Posted: Wed Sep 19, 2012 8:03 pm Post subject: |
|
|
Ja da er kassen ute og første som dukket opp da den ble tatt ut var....noen som gjetter.....Flexplaten var knekt.Bestemte meg for full overhaling av kasse da den allikavel er ute og jeg ikke aner noe om bilens forhistorie da jeg kjøpte denne for 1 mnd siden.Det viser seg å være ett klokt valg,da det første lageret jeg kom til uder demontering var hele kulebanen i lageret knekt og lå i småbiter.Nye deler er under bestilling og satser på å demontere ferdig kassa i morgen for videre inspeksjon og grundig vask.Tenkte å gi kassa litt lakk og,noen som vet hva som er greit å vaske/avfette med så den blir klar til lakking? _________________ Tja har ikke så mye annet å si enn at er den glade eier av en -73 roadrunner 340 |
|
| Back to top |
|
 |
|