Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

oljetrykk.

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
challenger sogn
cruiser

PostPosted: Tue Sep 11, 2012 8:50 pm    Post subject: oljetrykk. Reply with quote

hei,lurer litt på ka oljetrykket skal vere. har en 400 motor med 440 veiv. altså 451 cid. mener å huske at oljetrykket låg på 70-80 før. nå svaier det mellom 10-40.... eg hadde bra turtall på bilen og trykte så inn clutsjen så turtallet senka seg raskt. det som da skjedde var at oljetrykket forsvant helt og eg fikk en kraftig tikking i noen sekunder. etter det så har oljetrykket vert ustabilt. noe tips om ka som kan ha skjedd? eg mistenker at et lager kanskje har snudd seg litt? kan og nevne at vanntempen er veldi høg og men det er vel berre termostaten?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1973 roadrunner
burner

PostPosted: Tue Sep 11, 2012 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

Har du sjekket olje nivået på motoren?Kan jo faktisk være så enkelt!!!
Ødelagt pumpe,tett filter er jo andre ting å sjekke!
Har du fått lyder så er det iallefall på tide å sjekke ut ellers blir det fort dyrt:)
Sjekka olja i det siste for farge,kan jo være det ligger piska krem nedi der

challenger sogn
cruiser

PostPosted: Thu Sep 13, 2012 2:23 pm    Post subject: Reply with quote

tusen takk for tips. må innrømme at eg ikke har sjekka oljen. blir flau om det er for lite olje hehe.
Back to top
1973 roadrunner
burner

PostPosted: Thu Sep 13, 2012 6:33 pm    Post subject: Reply with quote

aaah ikke noe å være flau for det,men ofte kan det enkleste være svaret,trenger ikke alltid være det en frykter som verst og som fører til dyre reprasjoner.Får holde oss underettet da:).

Dårlig pumpe,tett filter,oljetilstand og mengde er iallefall ett godt sted å begynne.

challenger sogn
cruiser

PostPosted: Thu Sep 13, 2012 11:07 pm    Post subject: Reply with quote

vet at ventiltetningenemå skiftes. blårøyk når eg gir gass. derfor blireg flau om det er for lite olje. sløvt fra min side. skal holde deg oppdatert om ka feilen evt er. rekner med at det er 20-50 olje som er tingen for gammel bigblock? Smile
Back to top
Iserunner
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Fri Sep 14, 2012 5:00 pm    Post subject: Oljetrykk Reply with quote

Ettersom dette oppsto etter at turtallet falt fra høyt til tomgang er det sannsynlig at overtrykksventilen har hengt seg opp i åpen tilstand. Hvis det er dette som har skjedd er det lett å fikse på en Mopar B-RB motor som er så genialt konstruert at oljepumpa sitter utvendig montert.
Back to top
challenger sogn
cruiser

PostPosted: Sat Sep 15, 2012 11:17 am    Post subject: Reply with quote

takker igjen for gode tips. eg trur nå at eg tar å sjekker olje og oljepumpa først. eg har nok tenkt for avansert trur eg. typisk meg å gjøre det Smile kan gi tilbakemelding på kossen det går Smile ellers så er eg storfornøgd med min 68 coronet 440 R/T. kongebil Very Happy
Back to top
challenger sogn
cruiser

PostPosted: Mon Sep 17, 2012 10:52 pm    Post subject: Reply with quote

jaja,var lite olje på motoren gitt. nå er oljetrykket stabilt på ca 80 psi. er litt flau nå men slik går det når eg automatisk tenker altfor komplisert. takker så mye for alle tips. heretter blir oljenivå sjekket etter hver kjøretur.....
Back to top
1973 roadrunner
burner

PostPosted: Mon Sep 17, 2012 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

Det er lurt å sjekke iblant ja,bra at det ikke var noe mer alvorlig.....
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum