| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun Oct 14, 2012 4:32 pm Post subject: Varmeapparatpanel |
|
|
Vifta på challengeren virker ikke da jeg setter den opp på def eller heat. Virker kun på max ac og ac. Nå er ac koplet ut på denne men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får vifta til å virke på de viktigste
Er det noe feil i panelet? Ingen av vakumslangene har hoppet av eller.
Noen som har peiling på dette så er jeg takknemlig
_________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
Krysslepp 426 HEMI - elephant

Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Mon Oct 15, 2012 12:04 pm Post subject: |
|
|
På en bil jeg hadde så var det dårlig kontakt på en føler/giver som satt i selve huset/ned i huset til ac elementet, ute i motorrommet (på en GMC) Når det ikke var kontakt/gjennomgang der så gikk ikke vifta ennet enn på siste hakket. Fant det ut når jeg bygde om ac boksen på den bilen.
Er selvfølgelig ikke sikkert det er slik på Challenger, men det er jo verdt en titt der ute og se etter miklete kontaker ?
_________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Mon Oct 15, 2012 9:12 pm Post subject: |
|
|
Takk for tipset
Jeg skal ta den for meg nå som høsten har kommet. Det blir en lang vinter å finne det ut på
Fler tips mottas gjerne
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon Oct 15, 2012 9:39 pm Post subject: |
|
|
Glemte å skrive det, men på GMC´n (Suburban) så var det en kontakt med 3 pinner på. Ligna litt på den som sitter på hovedlysene faktisk. Den satt selvfølgelig på utsiden av ac huset, og innenfor satt det noe mikleverk som jeg antar var en form for termostat/kuldeføler. Når det ikke var kontakt igjennom der gikk ikke vifta.
Selvfølgelig kan det være noe annet, men det er hva jeg opplevde. se på del nr 7 her, du finner beskrivelsen nede på siden. blower resistor....
http://www.lmctruck.com/icatalog/csb/full.aspx?Page=63
Enten for ikke bryteren strøm, ev leder ikke jord. Eller så får ikke vifta strøm, pga jord uteblir eller pluss uteblir.
Amerikansk bil er lett å mekke. De var ikke akkurat rakettforskere på den tiden når dette ble laget Selv om de gjorde mye glupt innimellom
_________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Oct 18, 2012 5:46 pm Post subject: |
|
|
Kom på hva den betan her. Det er en formotstand til vifta....
Kan se slik ut, for eksempel. Metallet sitter nedi huset, kontakten utenpå..
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 8:04 pm Post subject: |
|
|
Har vært borti et par tilfeller med def motstand. Begge ganger var vifta helt død.
Tror du må prøve og måle deg fram.
Vil tipe enten kontakt problemer eller i hoved enheten/styring til varme/ac.
K-E
|
|
| Back to top |
|
 |
AW-100 cruiser
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 8:17 pm Post subject: |
|
|
Hadde deffekt vifte på jeepen min fra -87. Virket bare på max og ingen andre valg. Byttet en tilsvarende motstand og problem solved.
_________________ My wife's car only has half an engine! |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Oct 18, 2012 9:20 pm Post subject: |
|
|
Dette er typisk tegn på at vakumkontrollboksen er på vei til å ryke. Den sitter rett bak knappene. Jeg måtte bytte denne på 'cudan min. og det samme måtte jeg gjøre på en 70 Charger jeg hadde. kalles "A/C controller" om du skal søke på eBay.
Når det gjelder motstanden til hastigheten på vifta. Om vifta virker i alle hastigheter på A/C eller Max A/C så er det ikke noe feil med motstanden. Den sitter forøverig i varmeboksen , om du bøyer deg under dashen og ser rett opp ved hanskerommet så ser du den.
Om du skulle trenger noen delene, så har jeg noe deler liggende tilsalgs
_________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 11:58 pm Post subject: |
|
|
Takk for tips
Nå blir det litt å prøve seg fram på her!
Jeg tror det er noe galt i bryterpanelet så det er mulig jeg må ha noen reservedeler
|
| Back to top |
|
 |
|