View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trbakkel classic american
Joined: 16 Feb 2010 Posts: 20
|
Posted: Wed Jun 18, 2014 11:39 am Post subject: Voyager 2.5TD 97mod Har 4 bars oljetrykk men oljelampe lyser |
|
|
Chrysler Voyager 2.5TD 97 mod. Har 3-4 bars oljetrykk på tomgang men oljelampe lyser allikevel.
Har ny mineralolje 10w/30 og nytt filter.
Hei er det noen som har noen tips til hva årsaken kan være.
Leste litt her, men finner ikke Giveren. som jeg vurderer å bytte.
Hvor eksakt sitter giveren, må den tas unnenfra eller ovenfra motorrom? http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=28352
Jeg har montert en ekstern oljetrykksmåler fra biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Adapter-for-oljegivere-322005/
Demme måleren sitter mellom blokka og filteret og har i 2 år vist et trykk på 8-9 bar ved kald motor tomgang, og 3-4 bar på tomgang varm. Under kjøring varm ligger den på 5-6 bar.
Kan det skje at det er bra trykk mellom blokka og filteret der eksterne giver sitter. Og dårligere trykk der giveren sitter hvis den ikke er defekt?
Hadde av toppdekslet, og alle vipper og tilhørende muttere satt godt tilskrudd.
Håper på svar fra noen her.
Mvh.
Trond |
|
Back to top |
|
|
trbakkel classic american
Joined: 16 Feb 2010 Posts: 20
|
Posted: Sat May 30, 2015 9:04 pm Post subject: Re: Voyager 2.5TD 97mod Har 4 bars oljetrykk men oljelampe l |
|
|
trbakkel wrote: | Chrysler Voyager 2.5TD 97 mod. Har 3-4 bars oljetrykk på tomgang men oljelampe lyser allikevel.
Har ny mineralolje 10w/30 og nytt filter.
Hei er det noen som har noen tips til hva årsaken kan være.
Leste litt her, men finner ikke Giveren. som jeg vurderer å bytte.
Hvor eksakt sitter giveren, må den tas unnenfra eller ovenfra motorrom? http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=28352
Jeg har montert en ekstern oljetrykksmåler fra biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Adapter-for-oljegivere-322005/
Demme måleren sitter mellom blokka og filteret og har i 2 år vist et trykk på 8-9 bar ved kald motor tomgang, og 3-4 bar på tomgang varm. Under kjøring varm ligger den på 5-6 bar.
Kan det skje at det er bra trykk mellom blokka og filteret der eksterne giver sitter. Og dårligere trykk der giveren sitter hvis den ikke er defekt?
Hadde av toppdekslet, og alle vipper og tilhørende muttere satt godt tilskrudd.
Håper på svar fra noen her.
Mvh.
Trond |
Hei kan opplyse her at jeg fant feilen Det var den ene ventilløfteren som hadde revet gjenger. Slik at ventilbukken ikke tettet så trykket ble borte i toppen av motoren der original føleren sitter. Gjenget opp igjen med helicoil og har gått som en klokke siden |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|