Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil
View previous topic :: View next topic  
Author Message
madina
burner

PostPosted: Sun Aug 03, 2025 9:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har försökt sälja min bil privat i några veckor nu, och det känns som ett heltidsjobb. Folk bokar tid för att titta, sen dyker de inte upp. Vissa vill pruta direkt i meddelandet innan de ens sett bilen. Jag börjar bli less på hela grejen. Vill bara få det gjort utan massa strul. Finns det något enklare sätt att sälja utan att förlora för mycket pengar?
Back to top
View user's profile Send private message
siaenko
burner

PostPosted: Wed Aug 06, 2025 10:11 pm    Post subject: Reply with quote

Känner igen det där, hade samma upplevelse med min gamla bil. Till slut orkade jag inte mer och kontaktade en Bilfirma som köper bilar direkt istället. De hämtade bilen hemma hos mig, betalade direkt och fixade med alla papper. Jag fick inte exakt det jag hoppats på i pris, men det var helt klart värt det för att slippa allt krångel. Tog en dag istället för flera veckor.
Back to top
stevelon
burner

PostPosted: Thu Aug 07, 2025 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Jag tror många underskattar hur mycket energi det tar att sälja en bil själv. Visst kan man få mer pengar om man hittar rätt köpare, men ibland är det inte värt all tiden och osäkerheten. Jag tycker det bästa är att väga hur mycket ens tid är värd – ibland lönar det sig att välja det enkla framför det perfekta.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum