| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
stevelon burner
|
Posted: Wed Aug 20, 2025 2:13 pm Post subject: Skillnader mellan CBD vape och traditionell olja |
|
|
| Jag har använt CBD-olja i några månader nu och tycker det fungerar ganska bra mot stress, men det tar ganska lång tid innan jag märker någon effekt. Har läst lite om vape-alternativ och undrar vad som egentligen är skillnaden. Är det bara hur man tar det, eller påverkar det kroppen på olika sätt också? Jag är inte ute efter att byta bara för att det är “trendigt”, men om det finns en tydlig skillnad i hur snabbt eller hur starkt det fungerar så vill jag gärna veta det. Någon som har testat båda? |
|
| Back to top |
|
 |
siaenko burner
|
Posted: Wed Aug 20, 2025 4:44 pm Post subject: |
|
|
| Jag har testat båda och upplever tydlig skillnad i hur snabbt effekten kommer. När jag använde oljan tog det oftast mellan 30 och 60 minuter innan jag kände något. Med CBD vape märkte jag resultat inom några minuter, eftersom det går direkt in via lungorna och inte behöver passera magen. Det passar perfekt när jag snabbt vill varva ner efter jobbet. På sajten där jag köper står det också att vapes inte innehåller THC eller nikotin, vilket var viktigt för mig. För mig är det inte en ersättning för oljan, men ett komplement när jag behöver snabbare effekt. Jag tycker båda har sin plats beroende på situationen. |
|
| Back to top |
|
 |
madina burner
|
Posted: Wed Aug 20, 2025 6:28 pm Post subject: |
|
|
| Min syster använder båda och hon säger ungefär samma sak. Hon tar olja på morgonen som en del av sin rutin, men vapen använder hon bara vid behov – till exempel om hon känner sig extra spänd eller ska försöka varva ner på kvällen. Hon gillar också att vapen inte har någon stark lukt och att den är lätt att ha med sig. Jag har inte testat själv, men det låter ändå rätt praktiskt med två alternativ som funkar olika bra beroende på vad man behöver. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|