| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Wed Aug 01, 2007 11:39 pm Post subject: Manuell kasse på 318. |
|
|
Lurer på å bruke en 318-motor som jeg har, i en bilcrossbil, men så var det dette med girkasse da.
Er vel ikke så mange av disse som passer rett på, og de er jo forholdsvis dyre.
Noen som vet om en enkel oppskrft med billige og lett tilgjelgelige deler for dette?
Trenger ikke passe 100% da jeg skal klare å tilpasse noe. _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

Joined: 09 Feb 2005 Posts: 357 Location: Horten
|
Posted: Thu Aug 02, 2007 1:31 am Post subject: |
|
|
En 4 trins blir vel litt dyrt i en bilkross bil og er vansklig å få tak i. Men derimot en 3 trins burde gå greit og er ikke så dyrt.
Jeg har en liggend, men den mangler kløtsh hus _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Aug 02, 2007 7:48 am Post subject: |
|
|
Hvordan er utvekslingen på en 3-trinns da..?
Blir det for langt mellom girene, så er ikke det heldig heller..
Hva med kasse i fra andre, europeiske, merker, noen som har tilnermet lik clutchhus osv..?
Er vel ikke den mest venlige ombyggingen dette, så må vel bare prøve seg litt frem.. _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
| Back to top |
|
 |
mach1frh Bigblock

Joined: 15 Nov 2005 Posts: 96 Location: Egersund
|
Posted: Thu Aug 02, 2007 11:05 am Post subject: |
|
|
Er det ikke slik i bilkross at om en får bud på 7000 eller noe, så er en nødt for å selge bilen? Blir det ikke da litt dumt å legge ned en masse arbeid i bilen, for så å risikere den blir solgt igjen? Noe jeg vil tro en bil me V8 vil gjøre i bilkross  _________________ 1972 Plymouth Duster |
|
| Back to top |
|
 |
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Aug 02, 2007 7:50 pm Post subject: |
|
|
De råeste boblene som er med, har jo motorer som er påkostet godt over 20.000, så det er jo alt etter hva man vil selv.. Denne motoren har jeg liggende, og skal ikke brukes til noe, så den koster meg kr 0,- å bruke.. Har også en girkasse jeg skal se om jeg kan få tilpasset, så den og blir kr 0,-.. Så er det å prøve å kjøpe seg en bil med godkjent bur, uten motor til 2-3000,-, pluss en god del jobb.. Som du da ser, blir ikke dette så dyrt.. Og om det ikke går noe godt, så vil hellr ikke folk by, for jeg har til gode å se en V8'er på bilcrossløp her oppe.. Så det hadde vært kult å prøve.. ) _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
| Back to top |
|
 |
mach1frh Bigblock

Joined: 15 Nov 2005 Posts: 96 Location: Egersund
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 3:02 pm Post subject: |
|
|
Joda, jeg forstår jo det . Så en holden commondore kjøre ved et lokalt bakkeløp her for noen år siden, og det var hærlig å høre en V8'er blant alle bokerne og rekkefirerne .
Du får ha lykke til med bygginga di da  _________________ 1972 Plymouth Duster |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|