Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hatthylla med högtalare och defroster

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wizard
Exner - the finned years

PostPosted: Fri Dec 14, 2007 3:22 pm    Post subject: Hatthylla med högtalare och defroster Reply with quote

Så var det dags för lite mera renoveringsbilder!
Hatthyllan var i sorgligt skick efter fukt, blöta och sol genom många år, dansade den närmast politikertango (undvikand böljegång) därbak och var inte fin att se på.
Jag fick tag i två sargar till högtalarna i olackat?!? skick - aldrig monterade! Galler saknades, men Bauhaus hade minsann exakt rätt galler. Delarna lackerades och provmonterades. Hatthyllans kartongskiva fick så bli mall till en ny av masonit. Masoniten sågades till och monterades i bilen med den delan av masoniten som går in under listen ordentligt fuktad med vatten i en blomspruta. Därefter åkte sandsäckarna fram igen och masoniten fick så torka och kallformas till rätt böjning - på så sätt undviks att masoniten fjädrar upp och utsätter högtalargaller och sargar för krafter underifrån.
Defrostermunstycke fick jag tag i genom en god vän, så det provmonterades också - ni vet väl hur irriterande det kan vara med stora bilar med imma på bakrutan, speciellt vid regniga dagar.

Sorry friends - no more photos allowed Shocked Jag kontaktar webmaster för att se om jag ska flytta till ett nytt forum? Rolling Eyes

Har meddelat webmaster, som lovat att titta på problemet, men det blir nog inte under helgen. Återkommer med bilder? nästa vecka.

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum