View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristoao Go wing
Joined: 09 Jul 2008 Posts: 66 Location: Trondheim
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 5:54 pm Post subject: Ladespenning 15,5 V med ny dynamo/spenningsregulator |
|
|
Hei.
Byttet dynamo. Benyttet først den gamle spenningsregulatoren. ca 14,5V over batteriet ved tomgang og 15,5 på litt turtall...
Pga den høye spenninga, kjøpte jeg meg ny spenningsregulator... Målte det samme da også... Hva i huleste kan det være da??
Batteriet blir vel ikke så veldig gammelt om jeg kjører slik. _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 6:34 pm Post subject: |
|
|
Hadde samme problem selv, er ikke ekspert på det elektriske, men løsningen for meg var:
Kabelen fra spennings regulatoren til for motstanden hadde jeg montert på feil side. Den skal stå sammen med + fra coilen. Det løste saken. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
kristoao Go wing
Joined: 09 Jul 2008 Posts: 66 Location: Trondheim
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 9:58 pm Post subject: |
|
|
Hmm. må se på det i morgen.. dårlig lys her nå... Noen andre forslag? _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
Back to top |
|
|
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 11:07 pm Post subject: |
|
|
Har vært ute for at billige måleapparater type Biltema viser flere volt feil. Sjekk det først så du ikke bekymrer deg i unøden.
Er det spenningsfall mellom batteriet og regulatoren vil regulatoren tro at ladespenningen er for lav og "skru" den opp. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
|
kristoao Go wing
Joined: 09 Jul 2008 Posts: 66 Location: Trondheim
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 11:10 pm Post subject: |
|
|
Måleinstrumentet er av typen ikke billig og er kalibrert for ikke lenge siden;)
Om jeg har spenningstap på regulatoren, hvorfor? _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Tue Aug 26, 2008 11:48 pm Post subject: |
|
|
V8POWER wrote: | Har vært ute for at billige måleapparater type Biltema viser flere volt feil. Sjekk det først så du ikke bekymrer deg i unøden. |
Det er faktisk tilfelle. Det som jeg har kostet noen hundrelapper på Claes Olson og viser ca 2 volt for mye. Irriterende. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Wed Aug 27, 2008 10:32 pm Post subject: |
|
|
Sjekk at du har samme spenningen på bateripolen som på ledningen inn til regulatoren. Har ikke koblingsjema så jeg vet ikke fargen på "inn" ledningen.
Mål mens bilen går. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
|
kristoao Go wing
Joined: 09 Jul 2008 Posts: 66 Location: Trondheim
|
Posted: Thu Aug 28, 2008 12:00 pm Post subject: |
|
|
Feil funnet. Den ene børstepolen var kortsluttet til jord gjennom skruen som holder børsten. Regulatoren tok kveld, så kjøpte ny en idag. måler nå 13,5-13,7V _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
Back to top |
|
|
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Thu Aug 28, 2008 12:12 pm Post subject: |
|
|
Det er jo så og si "text book" måling _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona |
|
Back to top |
|
|
|