| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pilot Slant Six
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 9:36 am Post subject: Kraftige vibrasjoner i en Chrysler Voyager.. |
|
|
Håper en eller annen har noen god forklaring på følgende problem i en Chrylser Voyager 3.3 l 96 modell (97- karroseriet):
Ved 60-70 km/t så oppstår det noen ganger kraftige vibrasjoner i hele bilen som bare øker i omfang helt til man bremser ned til rundt 30 km/t og lavere. Kan best sammenlignes med kontinuerlig å kjøre på fe-rist. Dette skjer både på sommerdekk og vinterdekk (piggfritt). Kjøpte bilen i sommer, og byttet til vinterdekk her om dagen, det ble et rent helvete etterpå. Det er samme dimensjon på sommer/vinter (215/65R15). Er det noen der ute som har opplevd det samme eller hørt noe om slike problemer. Har tenkt både på støtdempertårn som "setter" seg, diverse foringer (Det er også knirk fra forstilling, selv etter at den er varm, tror derfor det ikke er teflon foringene som er kjent for å knirke), og hørt noe om at slitt styresnekke kan forårsake dette.
Setter min lit til at en eller annen smarting der ute har en god forklaring  |
|
| Back to top |
|
 |
Mopar 426 HEMI - elephant

|
Posted: Sat Oct 25, 2008 10:45 pm Post subject: |
|
|
det kan kansje var hjullagrene dine som er slitne?? _________________ 1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht |
|
| Back to top |
|
 |
Pilot Slant Six
|
Posted: Sun Oct 26, 2008 11:27 am Post subject: Takk for svar.. |
|
|
| Mopar wrote: | | det kan kansje var hjullagrene dine som er slitne?? |
Takk for svar. De virket faste og fine når jeg byttet dekk, ikke noe slark som var merkbart, men klart med litt hastighet og tung bil så er det jo klart ting kan oppstå. Jeg skal få sjekket opp dette en gang til.
Takk igjen
Forresten noen som har noen tips om nettsted med billige deler til Chrysler?
Har kommet over denne: http://www.autopartswarehouse.com men vet foreløpig ikke om de shipper worldwide. Avventer e-post. |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Oct 26, 2008 12:40 pm Post subject: |
|
|
| Jeg er fornøyd med rockauto.com |
|
| Back to top |
|
 |
Pilot Slant Six
|
Posted: Sun Oct 26, 2008 2:46 pm Post subject: |
|
|
| Hemidog wrote: | | Jeg er fornøyd med rockauto.com |
Takk for tipset. Lagt til i favoritter  |
|
| Back to top |
|
 |
Voy Rekke-firer
|
Posted: Sun Feb 15, 2009 5:04 pm Post subject: |
|
|
På problemet med risting i 60 - 70 km/t så er det stor sansynlighet for at det er girkasse styreenheten som har tatt kveld.
har vært borti det problemet noen ganger, og det som skjer er at styreenheten legger inn lockupen for tidligt og da begynner hele bilen å riste. ( lock up skal legges inn ved ca 85 km/t.
det er veldig enkelt å se om det er dette som er feilen for et merke verksted, de kobler til DRB`n og kjører en tur å ser når lock upèn legges inn. |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Tue Feb 24, 2009 6:22 pm Post subject: |
|
|
min erfaring sier egentlig indre del av driv aksel!
når den bare er litt slitt så skjer det i ca 60-70 og rundt 120. |
|
| Back to top |
|
 |
Voy Rekke-firer
|
Posted: Tue Feb 24, 2009 7:22 pm Post subject: |
|
|
Har jobbet som Chrysler mekanikker, og da skiftet jeg mange girkasse styreenheter pga denne feilen.
men det er jo fort gjort å skjekke med en DRB III |
|
| Back to top |
|
 |
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Mar 09, 2009 1:09 pm Post subject: |
|
|
| Voy wrote: | På problemet med risting i 60 - 70 km/t så er det stor sansynlighet for at det er girkasse styreenheten som har tatt kveld.
har vært borti det problemet noen ganger, og det som skjer er at styreenheten legger inn lockupen for tidligt og da begynner hele bilen å riste. ( lock up skal legges inn ved ca 85 km/t.
det er veldig enkelt å se om det er dette som er feilen for et merke verksted, de kobler til DRB`n og kjører en tur å ser når lock upèn legges inn. |
Tror nok dette kan stemme bra.
Misstenker at det er snakk om samme bil som jeg lånte til Danmark i fjor sommer. Den ble solgt rett etterpå.
Når det ristet, ga jeg flatt, og fikk mer fart. Ristingen forsvant, ved høyere fart. Alle symptomene tydet på at det skyldtes Gear kasse/lockup. _________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
| Back to top |
|
 |
|