| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Mon Apr 10, 2006 10:19 pm Post subject: Vanishing Point |
|
|
Canal Pluss sender originalversjonen av Vanishing Point / Døden bak rattet fleire ganger no i april. Eg såg den for første gong i kveld og er berre la-angt der oppe no! Obligatorisk film for Moparinteresserte og særleg for Challenger-fans. Alt av politibiler i filmen er Mopar og i starten kjører Kowalski ein Imperial som han bytter i Challengeren. Fett
Har tidlegere sett nyversjonen med Viggo Mortensen og sjølvsagt Audioslave sin Show me how to live som bygger på samme filmen. Men det var godt å få sett originalen endeleg! _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Guest
|
Posted: Mon Apr 10, 2006 10:50 pm Post subject: |
|
|
Ja, kongefilm! Men det er helt utrolig hvor stor forskjell det er på den nye og den gamle. Den nye har et mer kristen syn, og årsaken for turen er dama som skal føde, mens i orginalen stapper Kowalski innpå med speed bare for å vinne et veddemål på noen lusne dollar.
Kjekk gul 71 Roadrunner 440 6-pack med airgrabber i ny inspillinga:)
Har orginalen på dvd. Kjøpte den fra dvdstrax.com. Nyinnspillings som bare var beregna for TV er nå også tilgjengelig på dvd. Denne fåes også på dvdstrax.
Kjøpte den siste nå
Og andre ting, I krasj scenen i orginalen er det en early camaro som blir knust, kan ikke ødelegge mopar:) De fleste Challengerene i filmen var Manuell, men en automat som ble brukt til å trekke camaroen. 440`er og sistnevnte 383 hvis jeg ikke husker feil.... er ikke sikker.
Filmen med Viggo Mortensen brukes det Hemi Challenger. |
|
| Back to top |
|
 |
74 Sebring 426 HEMI - elephant

|
Posted: Mon Apr 10, 2006 10:52 pm Post subject: |
|
|
Det siste innlegget var fra meg:) _________________ 1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring |
|
| Back to top |
|
 |
Demon smallblock-poster

Joined: 21 Mar 2009 Posts: 16 Location: Oppland. Toten/Gjøvik
|
Posted: Sun Oct 04, 2009 9:29 pm Post subject: |
|
|
Har lett mye etter den nye versjon på nett, så artig å se att den har kommet. men jeg finner den ikke på dvdstrax.com:S _________________ 1965 Dodge Dart GT
1971 Dodge Demon |
|
| Back to top |
|
 |
|