Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vann i bagasjerommet - 60 Chrysler

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Goldenlion
426 HEMI - elephant

PostPosted: Wed Apr 29, 2009 11:17 am    Post subject: Vann i bagasjerommet - 60 Chrysler Reply with quote

Lurer på om noen har noen "knep" som fungerer her:

Det skal være drenering av vann ved gummilista i åpningen til bagasjerommet. Jeg har noe som ligner litt på det originale dreneringen, men det legger seg allikevel vann her + at det kommer vann inn i bagasjerommet. Det gjelder den kanten som er bakerst (og nederst) i bagasjeromsåpningen. Veldig vanlig plass å ruste.

Jeg har fått reparert gamle rustskader, men er redd for at det snart ruster sund igjen ettersom det ligger vann der.

Trenger ikke være 100% originalt bare vannet blir borte!

Bagasjerom.JPG
 Description:
 Filesize:  150.15 KB
 Viewed:  12231 Time(s)

Bagasjerom.JPG

Klick here to see the Image in full size.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
frank
Rekke-firer

PostPosted: Tue May 12, 2009 9:32 pm    Post subject: Reply with quote

hej jag har samma problem .chrysler 61 newport.om man tittar ned under dina pilar i koffertgolvet har jag små öppningar som är pressade kan det ha nånting med vatten att göra.jag ska gå fel åka chrysler till glasmästren och köpa svart glas tätning och täta bakom listen jag tror det funkar.bara du och jag som kör när det regnar verkar det som.mvh frank
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Rekke-firer

PostPosted: Tue May 12, 2009 9:37 pm    Post subject: Reply with quote

kom på en sak låset kanke är ned slaget efter årens gång så vattnet rinner inte åt rätt håll .verkar som du har dränering vid kanterna.låset skall alltså vara högst vid kofferten i bak.
Back to top
View user's profile Send private message
Wizard
Exner - the finned years

PostPosted: Thu Jul 02, 2009 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

KP USA-bilar har de korrekta gummidräneringarna till bagagerummet och även gummilisten. För att dräneringarna ska fungera, måste man göra en nersänkning - annars "står" dräneringen upp över plåten och kan inte fungera. Dessvärre har dessa bilarna detta problem - det är inte så mycket att göra åt egentligen, mer än att torka upp runt listen efter tvätt eller regn.
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum