| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jvike burner
|
Posted: Sun May 03, 2009 7:43 pm Post subject: |
|
|
Ja nå har vi hatt vårslipp og jeg kjørte en tur på 20 mil. Demperene er fortsatt på mykeste innstilling, så bilen fjærer behagelig, min bror som har en Mercedes 300SE syns den var like behagelig som den på farthumpene. Bilen tar kurvene på skinner og du kan bare presse på og kjøre mye fortere i svingene en jeg kunne ha gjort før. På den nevnte turen låg en kompis bak meg og han sa den var veldig stabil og rolig i høler, og telehiv i veien, ingen dramatikk. Man merker at alt baki der er stivt og fint, og siden jeg kjører med 15" hjul denne sesongen også så merkes det at systemet er laget for lavprofilshjul. Merker at dekksidene gir seg i knappe svinger. (har 275/60-15). Nå har demperene fått kjørt seg litt, så nå er det på tide å stive de opp. Gjelder å finne noe som er stivt nok for banekjøring, men ikke slik at ryggmargen knekker på gata..
To be continiued..... _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Thu Jul 16, 2009 12:13 pm Post subject: XV Level II Front! |
|
|
Det var julaften i går! XV Level II forstilling! Her er bilder!
Her er skal det pakkes opp!
Swaybar og endlink.
Endlink, splined.
Demper, merkbar hardere en de som jeg har bake.
Tannstanga, denne skal vistnok være fra 05 Mustang.
Spindel, dette er vel Corvette C5/C6 deler.
Motorfeste.
Dette er kassettene som skal inn i støtdempertårnene, der skal øvre bærearmer og demper festes.
Her er en virkelig godbit, billet aluminium øvre bærearmer. Disse veier ingenting, helt vilt!
Fjærene, fra hypercoils.
Innfestningene til de øvre bærearmene.
Disse bilett klossene skal festes mot traversen, og så swaybar i den.
Her er festene til swaybaren.
Uprights som det heter på engelsk. Corvette C5/C6 greier.
Nedre bærearm, også fra Corvette C5/C6.
Traversen, aluminium, var ikke mye vekt i denne heller!
I tillegg var det med alt av skruer osv. Og endel chassis avstiving, som jeg glemte å ta bilde av! Kan gjøre det i dag. Nesten som man kan begynne å glede seg til vinteren! _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
MLcuda 426 HEMI - elephant

|
Posted: Thu Jul 16, 2009 10:08 pm Post subject: |
|
|
Oooh you lucky bastrd
Dette blir saker. _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
val833 Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Fri Jul 17, 2009 9:37 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med dette!
Dette er ganske så avansert ut. Hvis dette virker like godt som det ser ut , da .........
275/60x15 er vel ikke det beste dekket til dette oppsettet.
Hva sier XV at du bør bruke av dekk og dim?
Har du fått prøvd bilen på banen og sammenliknet tider eller er det bare lett testing ennå? Siden det føles så mye bedre med ny bakstilling , så blir vel tidene bedre.
Paal  _________________ The Bud |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Sat Jul 18, 2009 5:00 pm Post subject: |
|
|
Hei, XV bruker 275/35-18 foran og 295/35-18 bak. De har også bygd noen biler med 335/30-18 bak.
De 275/60-15 dekkene jeg har bak nå er overhode ikke brukbart til dette oppsettet, man kjører veldig mye i dekkene. Har ikke blitt mange rundene på meg så langt i år, men klokka en 2.15 runde med litt trafikk. Altså 5 sek saktere en før. Får skylde litt på traffikken, og litt på at jeg ikke turte å kjøre så hardt siden bilen oppfører seg HELT annerledes en før, satt godt i svingene til et visst punkt før de ballongdekkene slapp taket. Blir kanskje noen runder på Høsttreffet. Men skulle hatt 18" hjul. Det blir det jo til neste år!
Men det ble stor forskjell rett frem! Skrella av et halvt sekund på 1/8 mila! så ny pers er nå 9.53@126. Dvs, jeg har ikke den sprekeste motoren i verden.. det får komme senere...  _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|