| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
frank Rekke-firer
|
Posted: Tue May 05, 2009 9:05 pm Post subject: skrikande hastighetsmätare |
|
|
| min hastighetsmätare skriker vi ca 40miles vågar man smörja in i mätaren har smörjat viren bilen har stått i många år newport 61. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Rekke-firer
|
Posted: Thu May 07, 2009 4:32 pm Post subject: Re: skrikande hastighetsmätare |
|
|
| frank wrote: | | min hastighetsmätare skriker vi ca 40miles vågar man smörja in i mätaren har smörjat viren bilen har stått i många år newport 61. | många läser min fråga men ingen svarar ett återkommande fenomen i detta forumet titta på usa bil .com anslagstavlan där är mycket tjat men mycket duktiga som svarar om du har problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Thu May 07, 2009 4:55 pm Post subject: |
|
|
Hadde samme problemet på en Buick,og da var løsninga litt olje i tannhjulene i telleverket på Milestelleren..... _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
Wizard Exner - the finned years

Joined: 11 Mar 2007 Posts: 249 Location: Sturkö, Blekinge, Sweden
|
Posted: Thu Jul 02, 2009 1:46 pm Post subject: Re: skrikande hastighetsmätare |
|
|
| frank wrote: | | frank wrote: | | min hastighetsmätare skriker vi ca 40miles vågar man smörja in i mätaren har smörjat viren bilen har stått i många år newport 61. | många läser min fråga men ingen svarar ett återkommande fenomen i detta forumet titta på usa bil .com anslagstavlan där är mycket tjat men mycket duktiga som svarar om du har problem. |
Hej Frank, det sitter en liten veke uppepå och framför själva gängan till hastighetsmätarens mutter. Veken brukar bli peppartorr - prova först att fukta in den med symaskinsolja. Hjälper inte det, måste du demontera hela AstraDomen och smörja försiktigt med symaskinsolja.
Vill du ha snabbare svar och mera kunskap? Hälsa på hos oss på;
http://www.forwardlook.net/forums/category-view.asp _________________ "Jo, det var bättre förr - till och med framtiden var bättre förr" |
|
| Back to top |
|
 |
|