Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

sette på 4.port forgasser i dart:....HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
newport73
smallblock-poster

PostPosted: Sat May 23, 2009 5:35 pm    Post subject: sette på 4.port forgasser i dart:....HJELP!!!!!!!!!!!!!!! Reply with quote

bygger om fra 2 til 4 port på min 67 dart med 273, med aluinnsug og alt det der... etter en ganske vill gjettelek anngående hvor alle vakumer og lignende skulle sitte fikk jeg ikke start på bilen igjen. det spruter faktisk bensin 40 cm over gasseren når jeg vrir på nøkkelen.... har noen peil på en slik installasjon? tenker i rettning et veldig enkelt beskrevet bilde\tegning.... hva har jeg gjort galt?????det går 3 små vakumer ut av min "nye" gasser, på den gamle satt det èn, og den gikk bare til fordeleren... det er også en grov slange som går ut midt på den, plant med innsuget, hva er denne til? bensinen sitter på toppen, den har jeg klart..Smile den "nye" er en carter 600 gasser, alle tips mottas med takk!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparman
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat May 23, 2009 6:11 pm    Post subject: gasser Reply with quote

Jeg tror flotøren enten henger fast eller er feil justert.
Så den stenger ikke for bensin. Tror ikke det er vacum feil at bensina render. Er forgaseren ny el brukt Question
Vacum på gasseren el innsug er en stor en til bremsene. Og en til teninga.
Og hvis du har ac bil går det en til det og. Hadde vert lettere og forklare hvis Du hadde lakt ut bilde av motorrommet og gasseren Rolling Eyes
Lykke til

76 dodge B200 maxi van big block

Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
newport73
smallblock-poster

PostPosted: Sun May 24, 2009 2:35 pm    Post subject: Reply with quote

har prøvd i dag også, fikk start på den èn gang, da gav motoren omtrent bånn gass helt til jeg vridde av nøkkelen igjen... etter dette var den død igjen og gasseren fortsetter å flomme over ganske kraftig... trenger hjelp... prøvde å legge ut bilde men det gikk ikke, bildet var for stort..
Back to top
moparman
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sun May 24, 2009 4:06 pm    Post subject: Gasser Reply with quote

Det må være flotøren som er feil. Er det en ny el gamel forgaser Question
Hvis det er en gamel gasser som har stått en stund. Uten at den er åpnet og overhalt. Kan du ta et skrujern og bruke som en hamer. Bruk hondtaket og slå på siden av flotørkamre. Det kan være nok til at flotøren løsner. Er det en ny el en overhalt en. Tror jeg det er feil justert flotørhøyde. Hvis ikke du kjører med el bensin pumpe da. Da kan det hende den gir for stort trykk.
Lykke til

76 dodge B200 maxi van big block

Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
newport73
smallblock-poster

PostPosted: Sun May 24, 2009 7:44 pm    Post subject: Reply with quote

det er en gammel som har stått en stund, tok av toppen på den istad og så på flotørene, de gikk som de skulle begge 2 så det ut til,... satte den sammen igjen og da var bilen tom for startstrøm Very Happy Twisted Evil Twisted Evil er ikke i godt humør lenger nå.... fikk dog se at jeg hadde satt gassvaieren slik at gasseren gav halv gass hele tiden... det er vel ganske mulig dette har vært en del av problemet... er dog ikke mulig å se om det var hele problemet før jeg har nok strøm igjen.. jeg har brukt den gamle originalbraketten til gassvaiern og det passer altså ikke sammen med denne 4 porteren.... åssen ordner jeg det? er det å få kjøpt tro?? en annen brakett altså....

jikmmmm.JPG
 Description:
 Filesize:  196.03 KB
 Viewed:  14947 Time(s)

jikmmmm.JPG

Klick here to see the Image in full size.

Back to top
earlyfish
Bigblock

PostPosted: Tue May 26, 2009 12:15 am    Post subject: Reply with quote

Det at det flommer over skyldes sikkert at gassern har stått lenge. Det bør du fikse, ellers tynner du ut olja ganske fort, i tillegg til at det ryker og hakker. Fikses ved å ta ut flottørnåler og rengjøre dem og setet så godt som mulig. Min erfaring er at dette problemet er verst på Holley.
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps
Back to top
newport73
smallblock-poster

PostPosted: Tue May 26, 2009 5:35 pm    Post subject: Reply with quote

har fiksa det nå, var kombinasjon av flere ting, bla masse møkk i flotørkammerne, galt plassert gassvaier, + hadde satt bensina rett på returen, istedet for inn.... hehe.. Shocked
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum