Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ladespenning 15,5 V med ny dynamo/spenningsregulator

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristoao
Go wing


Joined: 09 Jul 2008
Posts: 66
Location: Trondheim

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 5:54 pm    Post subject: Ladespenning 15,5 V med ny dynamo/spenningsregulator Reply with quote

Hei.
Byttet dynamo. Benyttet først den gamle spenningsregulatoren. ca 14,5V over batteriet ved tomgang og 15,5 på litt turtall...
Pga den høye spenninga, kjøpte jeg meg ny spenningsregulator... Målte det samme da også... Hva i huleste kan det være da??
Batteriet blir vel ikke så veldig gammelt om jeg kjører slik.

_________________
1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 6:34 pm    Post subject: Reply with quote

Hadde samme problem selv, er ikke ekspert på det elektriske, men løsningen for meg var:

Kabelen fra spennings regulatoren til for motstanden hadde jeg montert på feil side. Den skal stå sammen med + fra coilen. Det løste saken.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
kristoao
Go wing


Joined: 09 Jul 2008
Posts: 66
Location: Trondheim

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 9:58 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm. må se på det i morgen.. dårlig lys her nå... Noen andre forslag?
_________________
1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489
Back to top
View user's profile Send private message
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 11:07 pm    Post subject: Reply with quote

Har vært ute for at billige måleapparater type Biltema viser flere volt feil. Sjekk det først så du ikke bekymrer deg i unøden.
Er det spenningsfall mellom batteriet og regulatoren vil regulatoren tro at ladespenningen er for lav og "skru" den opp.

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoao
Go wing


Joined: 09 Jul 2008
Posts: 66
Location: Trondheim

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 11:10 pm    Post subject: Reply with quote

Måleinstrumentet er av typen ikke billig og er kalibrert for ikke lenge siden;)
Om jeg har spenningstap på regulatoren, hvorfor?

_________________
1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 11:48 pm    Post subject: Reply with quote

V8POWER wrote:
Har vært ute for at billige måleapparater type Biltema viser flere volt feil. Sjekk det først så du ikke bekymrer deg i unøden.


Det er faktisk tilfelle. Det som jeg har kostet noen hundrelapper på Claes Olson og viser ca 2 volt for mye. Irriterende.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Wed Aug 27, 2008 10:32 pm    Post subject: Reply with quote

Sjekk at du har samme spenningen på bateripolen som på ledningen inn til regulatoren. Har ikke koblingsjema så jeg vet ikke fargen på "inn" ledningen.
Mål mens bilen går.

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoao
Go wing


Joined: 09 Jul 2008
Posts: 66
Location: Trondheim

PostPosted: Thu Aug 28, 2008 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

Feil funnet. Den ene børstepolen var kortsluttet til jord gjennom skruen som holder børsten. Regulatoren tok kveld, så kjøpte ny en idag. måler nå 13,5-13,7V
_________________
1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Thu Aug 28, 2008 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Det er jo så og si "text book" måling Wink
_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group