| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
urqell smallblock-poster
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 9:35 pm Post subject: Diagonal v.s Radialdekk |
|
|
Fikk en støkk da jeg var i garasjen i dag, det ene fremhjulet var flatt. Det viste seg at ventilen hadde revnet og hadde dette skjedd mens jeg var ute og kjørte hadde det kunne resultert i en ulykke .Det jeg lurer på da er ettersom dette er diagonaldekk med slange,er det sikrere og kjøre på radial uten slange(kjøreegenskapene blir vel bedre ?) Det er jo det med orginalitet og utseende oså da ,men for meg er sikkerheten viktigst.
Dette er en 1950 Dodge.
Vurderer og bytte til radial,men kan jeg bruke samme felger da?
Hilsen Ståle |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Aug 26, 2010 11:58 pm Post subject: |
|
|
Radialdekk er bedre og tryggere en diagonaldekk. Det finnes radialdekk som ser ut som diagonaldekk. Det går fint å bruke di gamle felgene. Muligens så kann di lekke lit luft, men det løses ved å pusse rent og legge litt sika i skjøten i felgbanen. Ett annet problen er at de gamle felgene kan ha tykke ventiler og di er ikke altid like lett å få tak i.
Husk at forstilingsvinklene er litt anderledes på diagonaldekk kontra radialdekk. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
urqell smallblock-poster
|
Posted: Fri Aug 27, 2010 8:21 am Post subject: |
|
|
| Det er vel tykke ventiler på min.Den hadde spjæra så jeg så den var nok morken. Vil tro kjøreegenskapene blir en del bedre med radial,den vandrer jo litt under kjøring nå. Får se hva jeg gjør til neste sesong.Vil uansett beholde de orginale felgene. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|